ضربه سنگین کرونا به صنعت فولاد

ضربه سنگین کرونا به صنعت فولاد
ضربه سنگین کرونا به صنعت فولاد

همانطور که شاهد هستیم، شیوع ویروس کرونا بخش های عظیمی صنعت فولاد جهان را با مشکل مواجه کرده است چراکه جمع کثیری از صنایعی که مصرف کننده فولاد بشمار می روند، متوقف شده اند. با توجه به این امر می توان بیان کرد که اروپا

همانطور که شاهد هستیم، شیوع ویروس کرونا بخش های عظیمی صنعت فولاد جهان را با مشکل مواجه کرده است چراکه جمع کثیری از صنایعی که مصرف کننده فولاد بشمار می روند، متوقف شده اند. با توجه به این امر می توان بیان کرد که اروپا بیشترین ضرر را متحمل شده است؛ به دلیل اینکه قبل از این بحران نیز، حاشیه سود شرکت‌ها و تقاضا در اروپا دچار مشکل شده بود.

سال های گذشته نیز فولادسازان اروپا مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشته‌اند. سال ۲۰۱۹ سال بسیار بدی برای فولادسازان اروپا بود و ذخیره نقدینگی آنها در ۶ ماه گذشته خالی شد اما وضعیت کنونی بر خلاف سال های پیش است و بحران به وجود آمده تقریبا همه گیر و جهانی می باشد. فعلان بازار فولاد بر این باورند که در صورت ادامه دار بودن این رکود، شرکت‌های معظم بسیاری در معرض خطر خواهند بود. با توجه به این امر پیش‌بینی می‌شود تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰ نیز با کاهش همراه شود.

این اتفاق در سال 2015 نیز رخ داده بود بطوری که در اروپا ۹ کوره بلند با ظرفیت سالانه ۱۹ میلیون تن تعطیل شده‌اند و سایر تولیدکنندگان نیز تولید را کاهش داده‌اند؛ این در حالی است که در مجموع تولید در آمریکا 6 میلیون تن کاهش داشته است. البته ناگفته نماند که اروپا با مشکل بزرگ‌تری در موازنه افت تقاضا با کاهش تولید مواجه خواهد شد؛ چراکه خاموش ‌کردن کوره‌های بلند که تقریبا ۶۰ درصد تولید اتحادیه اروپا را تشکیل می‌‌دهند کار ساده‌‌ای نمی باشد. علاوه بر بازار فولاد جهانی، این روزها بازار فولاد داخلی نیز دچار سردرگمی شده است چراکه ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از صنایع مرتبط با فولاد شده است و همین امر موجب می شود تا صنعت فولاد کشور با رکود مواجه گردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)