ضررهای ناشی قیمت گذاری دستوری مقاطع فولادی

ضررهای ناشی قیمت گذاری دستوری مقاطع فولادی
ضررهای ناشی قیمت گذاری دستوری مقاطع فولادی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نامه ای در خصوص اصلاح قیمت گذاری مقاطع فولادی در بازار به معاون  رئیس‌جمهور ارسال کرد . به گزارش کارشناس این حوزه رئیس بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی در نامه ارسالی نارضایتی خود را از روندی که در بازار فولاد رخ داده اعلام کرد. رئیس بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی در خصوص مهمترین پیامدهای 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نامه ای در خصوص اصلاح قیمت گذاری مقاطع فولادی در بازار به معاون  رئیس‌جمهور ارسال کرد . به گزارش کارشناس این حوزه رئیس بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی در نامه ارسالی نارضایتی خود را از روندی که در بازار فولاد رخ داده اعلام کرد.

رئیس بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی در خصوص مهمترین پیامدهای منفی ناشی از عرضه محصولات فولادی  بر اساس مکانیزم فعلی  اظهار داشت که نظام قیمت گذاری محصولات فولادی هرچه زودتر باید اصلاح شود چرا که ادامه این روند موجب ضرر و زیان تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی و همچنین مصرف کنند نهایی می شود؛ همچنین بخشی از شکاف ایجاد شده بین قدرت خرید متقاضیان مصرفی  و قیمت  محصولات فولادی  ناشی از  ورود رانت خوارها را در این بخش است. 

ازسوی دیگر رانت موجود در این ساز و کار اجازه نمی دهد که محصولات فولادی با قیمت عرضه شده در بورس به دست مصرف کنندگان نهایی برسد .اگر نظام قیمت گذاری محصولات فولادی بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا به طور معقول اصلاح شو، این روند در سیر تعادل قرار می گیرد و دیگر جای هیچ گونه نگرانی از بابت تامین نیاز داخلی و صنایع پایین دستی وجود ندارد. کاهش عرضه و تقاضا در بازار فولاد موجب می شود  که تولید کنندگان بزرگ مقاطع فولادی دیگر تمایلی به عرضه محصولات خود در بازار نداشته باشند. 

تفاوت 50 درصدی قیمت محصولات فولادی در بورس کالا با بازار آزاد  که به طور نامتوازن در بازار فولاد رونمایی شده است، باعث  تشدید تقاضای کاذب در بازار شده و همچنین  در حالتی که بازار فولاد به سر میبرد شرایطی  برای  سودجویی واسطه گران و دلالان فراهم شده است که  این امر با گذر زمان و بروز قیمت های کاذب در بازار، آینده صنعت فولاد را به خطر خواهد انداخت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)