طرح جامع صنعت فولاد

طرح جامع صنعت فولاد
طرح جامع صنعت فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد می‌ تواند طبق هدف‌ گذاری برنامه جامع فولاد به هدف تعیین شده، یعنی تولید ۵۵ میلیون تن در سال تا ۱۴۰۴ برسد، اما باید دولت از بروکراسی‌ های غیر ضروری بکاهد و حوزه صنعت را رها کند...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد می‌ تواند طبق هدف‌ گذاری برنامه جامع فولاد به هدف تعیین شده، یعنی تولید ۵۵ میلیون تن در سال تا ۱۴۰۴ برسد، اما باید دولت از بروکراسی‌ های غیر ضروری بکاهد و حوزه صنعت را رها کند.

کارشناسان بازار فولاد به برنامه جامع فولاد خوش ‌بین می باشند و معتقداند که صنعت فولاد ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن در سال را دارد.در سال‌ های گذشته کارشناسان بازار فولاد فعالیت های مهمی در این حوزه آغار نموده است، و آن تدوین طرح جامع فولاد نیز می باشد.

 خوشبختانه با کار بسیار خوب شرکت ملی فولاد و شرکت فولاد تکنیک به‌ عنوان مشاور و بقیه فعالان حوزه این صنعت و تشکل‌ های آن، طرح جامع فولاد به روز رسانی شده و کمبود های زنجیره فولاد معین شد. در روز های نخست که این طرح به روز رسانی شد و هدف خود را اعلام کرد تعدادی از کارشناسان و مدیران اعلام کردند که هدف‌ گذاری برای این حجم از تولید یعنی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال هدفی بلند پروازانه است. در صورتی که فعالان بازار در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران معتقد هستند که این حرف واقعی و عملی است. از ۱۳۹۳ با همت سرمایه‌ گذاران شرکت ‌های عمومی، خصوصی و دولتی و فعال کردن طرح‌ های نیمه تمام، عملی شدن این طرح واقعی شد.

از این رو  در سال ۱۳۹۲ ظرفیت تولید فولاد ۲۲ میلیون تن بود که سال بعد به ۳۵ میلیون تن رسید و قرار است این عدد در سال ۱۴۰۴، اگر این سرمایه‌ گذاری‌ ها به موقع به انجام برسد و طرح‌ ها کامل شود زنجیره تولید فولاد برای ظرفیت ۵۵ میلیون تن عملی شود. اما این طرح نیز با ابهاماتی مواجه می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)