طرح مجلس برای مدیریت بازار فولاد

طرح مجلس برای مدیریت بازار فولاد
طرح مجلس برای مدیریت بازار فولاد

آهن پرایس : نایب ‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حذف فرمول فعلی تنظیم بازار در طرح نهایی مجلس که به صحن علنی ارائه شده، خبر داد و تاکید کرد: قرار است نرخ فولاد در بازار داخلی کشور از وابستگی به نوسانات ارز نیمایی نجات یابد. ما معتقدیم که می‌توان با کنترل عرضه و تقاضا و بدون قیمت‌گذاری دستوری البته...

آهن پرایس : نایب ‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حذف فرمول فعلی تنظیم بازار در طرح نهایی مجلس که به صحن علنی ارائه شده، خبر داد و تاکید کرد: قرار است نرخ فولاد در بازار داخلی کشور از وابستگی به نوسانات ارز نیمایی نجات یابد. ما معتقدیم که می‌توان با کنترل عرضه و تقاضا و بدون قیمت‌گذاری دستوری البته به شرط عرضه تمامی محصولات در بورس کالا، نرخ فولاد را کاهش داد.

در حالی که قیمت مقاطع فولادی از ابتدای سال تا کنون بیش از دو برابر شده و بازار فولادماه‌هاست که از تنش‌های ارزی ناشی از فرمول تنظیم بازاری موجود و البته عرضه نشدن کافی شمش، ورق و مقاطع فولادی در بورس کالا رنج می‌برد، چند هفته‌ای است که دولت و مجلس دریافته‌اند که نظام فعلی توزیع و قیمت‌گذاری فولاد در کشورمان دارای اشکالات بسیاری است و برای این که سرمایه مصرف‌کننده نهایی در کوره گرانی محصولات فولادی ذوب نشود، هم باید فرمول‌های قیمت‌گذاری کنونی  تغییر کند و هم باید راهکاری برای عرضه کافی تمامی محصولات فولادی در بورس کالا اندیشیده شود.

در همین حال، علی جدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز که در هفته‌های گذشته به طور جدی موضوع تغییر شیوه قیمت‌گذاری محصولات فولادی و طرح مجلس برای مدیریت بازار فولاد را پیگیری کرده است، وی از حذف فرمول فعلی تنظیم بازار در طرح نهایی مجلس که به صحن علنی ارائه شده، خبر داد و تاکید کرد که قرار است نرخ فولاد در بازار داخلی کشور از وابستگی به نوسانات ارز نیمایی نجات یابد. 

وهمچنین با تاکید بر این که مجلس به دنبال عرضه تمامی محصولات فولادی در بورس کالاست، ادامه داد: از آنجایی که میزان تولید فولاد در کشورمان بیشتر از نیاز داخلی است، معتقدیم که می‌توان با کنترل عرضه و تقاضا و بدون قیمت‌گذاری دستوری البته به شرط عرضه تمامی محصولات در بورس کالا، نرخ فولاد را کاهش داد.

جدی در ادامه درباره آخرین تحولات طرح پیشنهادی مجلس برای مدیریت بازار فولاد نیز توضیح داد: هفته گذشته طرح مدیریت بازار فولاد در کمیسیون  صنایع به تصویب نهایی رسید و اکنون این طرح در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس قرار دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)