ظهور مجدد نوسان قیمت در بازار

ظهور مجدد نوسان قیمت در بازار
ظهور مجدد نوسان قیمت در بازار

بازار آهن طی 10 روز گذشته روندی کاهشی به خود گرفته بود اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته باز هم شاهد سناریو تکراری افزایش قیمت بودیم. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به حجم معاملات و میزان تقاضا در بورس کالا، این افزایش قیمت ها بی اساس است و توجیه چندانی ندارد. اگرچه ... 

بازار آهن طی 10 روز گذشته روندی کاهشی به خود گرفته بود اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته باز هم شاهد سناریو تکراری افزایش قیمت بودیم. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به حجم معاملات و میزان تقاضا در بورس کالا، این افزایش قیمت ها بی اساس است و توجیه چندانی ندارد. اگرچه تعلل بورس کالا در عرضه برخی از مقاطع از جمله پروفیل موجب نارضایتی تولیدکنندگان شده است اما در کنار این موضوع نیز عدم تسهیل شرایط عرضه و تقاضا برای مصرف کننده نهایی، بازار را به چالش کشیده است.

آمارها حاکی از آن است که از یکسو جو روانی بازار با افزایش نرخ دلار بار دیگر وارد فاز صعودی شده است و از سوی دیگر مشکلات حمل و نقل محموله ها مشکلات زیادی برای تولیدکننده و مصرف کننده نهایی ایجاد کرده است. این در شرایطی است که هیچ تغییر خاصی در شرایط صادراتی و تقاضای داخلی رخ نداده است و توجیهی مناسبی برای مشکلات حمل و نقل وجود ندارد.

وضعیت بازار آهن به گونه ای شده است که یا رشد قیمت و یا کاهش نرخ را طلب می کند و این نوسانات طی سالهای گذشته نیز در بازار وجود داشت اما در حال حاضر با توجه به رشد قیمت دلار، ثبات قیمت ها شکننده شده و نمی توان آمار دقیقی از روند فعلی بازار ارائه داد.

کارشناسان و فعالان بازار فولاد و آهن بر این باورند که اختلاف قیمتی بین قیمت های داخلی و بین المللی بسیار زیاد است و همین سیگنال ها موجب افزایش قیمت آهن آلات می گردد. این موضوع را نیز باید در نظر داشت که اگر فاز التهاب قیمتی به هر دلیل در بازار ادامه دار باشد، با چهره ی جدید از بازار مواجه خواهیم شد که احتمال رشد شدید تر قیمت ها و نوسان بی وقفه آن را در پی دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)