عبور از نگرانی های تحریم صنعت فولاد

عبور از نگرانی های تحریم صنعت فولاد
عبور از نگرانی های تحریم صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، میزان صادرات محصولات فولادی طی ۳ماهه نخست امسال با ۲۰ درصد افزایش به ۷۵۸ هزار تن رسید. رقم مدت مشابه سال گذشته، ۶۳۳ هزار تن بود. هم چنین طی ۳ ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۴۲۵ هزار تن شمش فولاد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، میزان صادرات محصولات فولادی طی ۳ماهه نخست امسال با ۲۰ درصد افزایش به ۷۵۸ هزار تن رسید. رقم مدت مشابه سال گذشته، ۶۳۳ هزار تن بود. هم چنین طی ۳ ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۴۲۵ هزار تن شمش فولاد صادر شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می‌ دهد.

کاهش واردات محصولات و شمش افزون بر این، طی ۳ ماه نخست امسال ۹۵ هزار تن انواع محصولات فولادی و یک هزار تن شمش فولادی وارد شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۲۹۳ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۶ هزار تن شمش فولادی)، به ترتیب ۶۸ و ۸۳ درصد کاهش یافت.

تحلیل گران معتقد هستند، این خبر خوبی برای صنعت فولاد کشور است. اولا نشان می ‌دهد امید به مصرف و صادرات افزایش یافته و نگرانی ‌هایی که پیش از این در مورد تولید فولاد و حتی ورشکستگی شرکت ‌های فولادی به‌ دلیل تحریم یا پایین آمدن مصرف داخلی ایجاد شده بودند برطرف شده ‌اند. ثانیا ظرفیت ‌هایی که در زنجیره تولید با رشد تولید و صادرات ایجاد می‌شوند می‌توانند شرایط بهتری را برای تولید کنندگان رقم بزنند.نکته سوم اینکه حوزه فولاد توانسته از نگرانی ‌های تحریمی خود عبور کند. چند ماه پیش این نگرانی وجود داشت که تحریم‌ های جدید چه اثراتی را بر این صنعت بر جا خواهد گذاشت. 

بنا بر این برای صادر کنندگان ما مشکلات خاصی پیش نمی‌آید. بیشتر مشکلات از ناحیه حمل ‌و نقل یا بیمه‌ ها بود که البته برخی آمار های غیر رسمی نشان می ‌دهد این مشکلات درحال کاهش یافتن است.  ثبات بازار داخلی فولاد در مدت اخیر و توقف میل کاهشی قیمت ‌ها است. از این رو جرقه‌ هایی از رشد قیمت نیز دیده شد که نشان دادند افت بهمن‌ وار در بازار فولاد نسبتا متوقف شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محمد رضا
    محمد رضا1398/05/23 - 12:25 پاسخ

    سلام سه ماهه نخست سال دیدن که تحریم میشن تو مردادماه هرچی دلشون خاسته صادر کردند از الان که تحریم ها شروع شده تا سه ماه بعد هرچی تلاش کنن این صادرات به یک پنجم کاهش پیدا میکنه و مجبورن واسه برشکست نشدن بریزن تو بازار داخلی اون موقعس که ریزش قیمتها شروع میشه انشالله