عدم تامین نقدینگی فولاد ازسوی سیستم بانکی کشور

عدم تامین نقدینگی فولادازسوی سیستم بانکی کشور
عدم تامین نقدینگی فولاد ازسوی سیستم بانکی کشور

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، یکی از مشکلات مهم در صنعت فولاد حرکت نقدینگی کشور به سمت بخش های غیر مولد می باشد. به گفته کارشناسان صنعتی برای حل این مشکل نیازمند جلب اعتماد عمومی هستیم. اما دولت مردان تا به حال در این زمینه موفق نبوده اند و نبود اعتماد مردم به این بخش موجب شده تا نقدینگی به جای تولید به بازار سوق پیدا کند. محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در اینباره افزود: در 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، یکی از مشکلات مهم در صنعت فولاد حرکت نقدینگی کشور به سمت بخش های غیر مولد می باشد. به گفته کارشناسان صنعتی برای حل این مشکل نیازمند جلب اعتماد عمومی هستیم. اما دولت مردان تا به حال در این زمینه موفق نبوده اند و نبود اعتماد مردم به این بخش موجب شده تا نقدینگی به جای تولید به بازار سوق پیدا کند.

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان در اینباره افزود: در دوسال گذشته روند کند در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی فعال در این حوزه و از طرفی دیگر متوقف شدن طرح های عمرانی موجب شده تا شاهد تداوم رکود در بازار فولاد باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر صادرات 50 درصدی محصولات واحدهای فولادی در بازار اظهار داشت: در شرایط فعلی واحدهای فولادی در بخش خصوصی با تکیه بر توان صادراتی محصولاتشان توانسته اند بر روی پای خود بایستند. اکنون دیگر تقاضایی برای محصولات فولادی کشور برای طرح های عمرانی وجود ندارد و از طرفی دیگر با بیکاری بسیاری از پیمانکاران مواجه شده ایم.

آزاد در ادامه عنوان کرد: سیستم بانکی کشور جوابگوی تامین نقدینگی واحدهای فولادی کشور نیست و در شرایط فعلی هیچکدام از تولید کننده ها مثل گذشته نمی توانند از بانک ها تسهیلات دریافت کنند. این در حالیست که تسهیلات تخصیصی نیز با نرخ سود بالا در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

وی معتقد است: در حال حاضر به علت عدم تزریق نقدینگی از طرف منابع بانکی، واحدهای تولیدی فولاد با کمبود نقدینگی ‏شدیدی مواجه شده اند که مشکلات بسیاری را تا به حال بوجود اورده است. پیش‌بینی‌ها حاکی ازآن است که شرایط موجود تا پایان سال ‏ادامه داشته باشد، زیرا تا‌کنون راهکار ویژه‌ای از سوی مسولان ارائه نشده است.

آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: تنها راه حل مناسب برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. تدابیر ‏لازم برای سیاست اعتمادسازی به منظور برگشت سرمایه به سرمایه‌گذار خارجی باید از سوی مسولان اتخاذ شود تا آنها ‏برای سرمایه‌گذاری خود به کشورمان ترغیب شوند. در شرایط فعلی کمبود نقدینگی باعث بروز مشکلاتی اعم از تعدیل نیروی انسانی در واحدهای تولیدی شده، بطوری که از سال ‏گذشته تا به حال به ناچار تعدادی از نیروی انسانی را در واحدهای تولیدی‌مان کاهش داده‌ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)