عدم دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت

عدم دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت
عدم دسترسی به مواد اولیه ارزان قیمت

طبق بررسی های به عمل آمده از روند پیموده شده در بازار آهن، به این نتیجه میرسیم که یک تفاوت محسوس افزایش قیمت در  این دوره با افزایش قیمت های حادث شده ابتدای سال وجود داشته است. البته با دقت در تغییرات بازار قراضه آهن ...

طبق بررسی های به عمل آمده از روند پیموده شده در بازار آهن، به این نتیجه میرسیم که یک تفاوت محسوس افزایش قیمت در  این دوره با افزایش قیمت های حادث شده ابتدای سال وجود داشته است. البته با دقت در تغییرات بازار قراضه آهن مشخص است که در نوسانات ابتدایی سال جاری؛ قراضه آهن یا مواد اولیه علیرغم التهابات به وجود امده ابتدایی سال، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه نکرده است جز در مواردی که اختلاف قیمت بین نرخ قراضه آهن و نرخ شمش در دوره اول التهاب به بیش از کیلویی ۱۰۰۰ تومان رسیده باشد. 

با این روند سینوسی بازار انگار دیگر خبری از مواد اولیه ارزان قیمت نبوده و مواد اولیه نیز سهم خود را از افزایش قیمت نامتعارف به حوزه شمش القایی را بر خلاف دفعه قبل نداده است؛ شاید یکی از دلایل اصلی اعتراضات اخیر حوزه القایی همین موضوع باشد. نکته دیگری که از رفتار این بار روند افزایشی زنجیره تولید مشخص دیده میشود، به واسطه اینکه اینبار مواد اولیه هم همگام با سایر لایه های تولید شامل شمش و حوزه نورد خیز برداشته، لذا امید کمتری می توان به بارگشت قیمتها به شرایط کف قیمت های مرداد تا مهر در سال جاری داشت چراکه این دفعه مواد اولیه هم سهم خود از بازار را برداشت می کند و همین موضوع شرایط برگشت به قیمتهای قبل را سخت‌تر خواهد کرد.

یکی دیگر از دلایل استقبال از بروز التهاب در این لایه ها، هجوم تقاضای هیجانی مشتری، در بازار با ماهیت رکودی است که می تواند فروش قابل توجه اما مقطعی را نصیب این لایه ها بگرداند به شرطی که بتوانند در این بازه زمانی محدود و در لحظه ابتدایی بازار ملتهب، بیشترین صید را از التهابات به وجود امده بدست آورند. در اینگونه موارد متغیر زمان بسیار مهم است چراکه زنجیره بالاتر هم بزودی اقدام خواهد کرد و از همین رو است که نوسانات معمولا شدت عمل دارند و اغلب اوقات ملایم نیستند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)