عدم رضایت مشتری در بازار فولاد

عدم رضایت مشتری در بازار فولاد
عدم رضایت مشتری در بازار فولاد

بنا بر اظهارات مسئولان بازار فولاد، متأسفانه تولیدکنندگان و فعالان صنعت فولاد در کشور به  صورت خودمختار عمل می کنند و به نظر می رسد وزارتخانه های مربوطه نمی توانند حریف اقدامات و تخلفات این تولیدکنندگان شوند چرا...

بنا بر اظهارات مسئولان بازار فولاد، متأسفانه تولیدکنندگان و فعالان صنعت فولاد در کشور به  صورت خودمختار عمل می کنند و به نظر می رسد وزارتخانه های مربوطه نمی توانند حریف اقدامات و تخلفات این تولیدکنندگان شوند چرا که معتقدند تولید کنندگان و فعالان بازار فولاد در سطح کشور به صورت باند های متعدد عمل می کنند.
  براساس آمارها در مدت سه سال گذشته، قیمت آهن از حدود دو هزار تومان به حدود هفت هزار تومان رسیده است، مدیران فولادی علت افزایش قیمت ها را افزایش نرخ دلار و مسائل دیگر اعلام می کنند، اما مگر می شود که یک محصول تولید داخل به این میزان تحت تأثیر این شاخص ها باشد. از این رو قطع صادرات فولاد به خارج از کشور راهکار مدیریت قیمت فولاد در بازار داخلی ارائه می شود که بدون شک اگر صادرات فولاد قطع شود، بازار به آسانی می تواند در عرضه و تقاضا به تعادل برسد اما در شرایط کنونی صادرات فولاد موجب شده که بازار داخلی با کمبود روبه رو گشته و هر روز با افزایش قیمت ها مواجه گردد.
در سال های اخیر شاهد بوده ایم که در حوزه های متفاوت این نوع تصمیم کارساز ترین نوع مدیری بوده است به طوری که هر گاه با کمبود مواد غذایی و محصولات کشاورزی در بازار داخلی مواجه می گشتیم، مسئولان دستور قطع صادرات این محصولات را صادر می کردند تا با توزیع این محصولات در داخل کشور، قیمت ها به تعادل برسند، حال این رویکرد و استراتژی در مورد محصول فولاد نیز باید اجرایی شود.
از سوی دیگر مسئولان وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ساماندهی بازار مصالح ساختمانی به ویژه صنعت فولاد کشور اقدام کنند، قطعا اگر این امر محقق شود، می توان به بهبود وضعیت بازار ساخت و ساز امیدوار بود.
 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)