عدم وابستگی فولاد به دیگر صنایع

عدم وابستگی فولاد به دیگر صنایع
عدم وابستگی فولاد به دیگر صنایع

به‌رغم همه مشکلاتی که تحریم و محدودیت‌ های بین‌المللی برای صنعت کشور و مخصوصاً صنعت فولاد ایجاد کرده است، سال جاری از سال گذشته، تولید فولاد بیشتری خواهد داشت. به نحوی که برنامه فعالان عرصه فولاد این است که به هدف‌ گذاری تولید ۲۶ میلیون تن فولاد در سال ۹۸ دست یابند...

به‌رغم همه مشکلاتی که تحریم و محدودیت‌ های بین‌المللی برای صنعت کشور و مخصوصاً صنعت فولاد ایجاد کرده است، سال جاری از سال گذشته، تولید فولاد بیشتری خواهد داشت. به نحوی که برنامه فعالان عرصه فولاد این است که به هدف‌ گذاری تولید ۲۶ میلیون تن فولاد در سال ۹۸ دست یابند.

 در واقع آمار هایی که در اختیار کارشناسان بازار فولاد قرار دارد نشان می‌ دهد که تا رسیدن به این هدف‌ تعیین شده راه دوری در پیش نیست و حتماً مطابق با برنامه ها، به این میزان تولید دست خواهند یافت و تولید ایران در سال جاری به ۲۶ میلیون تن خواهد رسید. بنابراین در عین حال، در حوزه صادرات فولاد نیز، طبق برنامه تعیین شده، تولید در حال انجام است و به میزان صادراتی که برای سال جاری پیش‌ بینی شده است، خواهند رسید.

حال نکته حائز اهمیت آن است که صادرات کشور مطابق با برآورد های صورت‌ گرفته در سال جاری به ۱۰ میلیون تن نیز خواهد رسید و در سال پیش رو قادر خواهند بود که به این میزان صادرات دست یابند. این آمارها همه در دوره‌ ای محقق شده است که کشور در تحریم قرار داشته و به‌ خصوص صنعت فولاد ایران، از جمله صنایعی بوده که از سوی ایالات متحده آمریکا در فهرست تحریم ‌ها قرار گرفته بود.

 به هر حال این هدف‌ گذاری‌ ها به‌رغم همه محدودیت ‌ها محقق شده است و این نشان می‌ دهد که صنعت فولاد، یک صنعت بومی برای کشور است و در واقع وابستگی به خارج از کشور ندارد و نگرانی هم از بابت محدودیت‌ های بین ‌المللی به چشم نمی ‌خورد. از این رو می توان گفت تنها وابستگی که در بحث فولاد وجود دارد، در حوزه الکترود است که برای حل این موضوع نیز، ترتیباتی اتخاذ شده که الکترود در داخل نیز تولید شود و این امیدواری وجود دارد که فاز اول آن هم، تا پایان سال راه ‌اندازی گردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)