عرضه محصولات فولادی در بورس کالا

عرضه محصولات فولادی در بورس کالا
عرضه محصولات فولادی در بورس کالا

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد،کارشناسان صنعت فولاد با تاکید بر لزوم اجرای صحیح شیوه کنونی تعیین قیمت محصولات فولادی با دخالت کمتر وزارت صمت در قیمت‌گذاری...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد،کارشناسان صنعت فولاد با تاکید بر لزوم اجرای صحیح شیوه کنونی تعیین قیمت محصولات فولادی با دخالت کمتر وزارت صمت در قیمت‌گذاری، عرضه تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا را راهکاری برای تقسیم سود عادلانه میان اعضای این زنجیره دانستند و بیان کردند:  همگی دیده‌ایم که موضوعاتی مثل دلار جهانگیری و شمش سرقینی چه ضربات سنگینی به صنایع کشور وارد کرده‌اند.

این روزها که اختلافات بر سر نحوه قیمت‌گذاری محصولات فولادی بالا گرفته است، از یک سو، نوردکاران از شیوه‌نامه‌ای که پیش از این برای اصلاح فرمول تعیین قیمت محصولات فولادی توسط وزارت صمت تدوین شده بود، رضایت داشتند و از سویی دیگر، تولیدکنندگان فولاد، آن را راهی آسان برای ایجاد رانتی کلان در صنعت فولاد می‌دانستند. در چنین شرایطی بود که چهارشنبه ۳۰ مهر مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای غیرعلنی را با مسئولان وزارت صمت تشکیل داد و در آن جلسه، طرح مورد نظر مورد بحث قرار گرفت.

بعد از آن هم در حالی که علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از همکاری و استقبال نمایندگان از طرح پیشنهادی وزارت صمت می‌گفت، بسیاری از نمایندگان از جمله محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس آن را تعیین قیمت دستوری خواندند و بر لزوم لغو شدن آن تاکید داشتند. حال در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که شیوه‌نامه پیشنهادی وزارت صمت قرار نیست به مرحله اجرا درآید و به همین دلیل، بر آن شدیم تا در گفت‌وگو با کارشناسان و فعالان صنعت فولاد سعی کنیم راه‌حلی جایگزین برای اصلاح شیوه قیمت‌گذاری محصولات فولادی بیابیم.

حسام‌الدین والی، کارشناس صنعت فولاد فشار تولیدکنندگان و شرکت‌های فعال در بورس را علت لغو تعیین قیمت دستوری محصولات فولادی دانست و گفت: مشکلی که در پیشنهاد وزارت صمت وجود داشت، این بود که این وزارتخانه از فعالان این حوزه از جمله انجمن تولیدکنندگان فولاد برای تعیین شیوه‌نامه تعیین قیمت فولاد نظرخواهی کرد، اما در نهایت، به آن‌ها توجهی نکرد و توافقات انجام‌شده با این انجمن کنار گذاشته شد و شیوه‌نامه‌ای متفاوت از طرف وزارتخانه منتشر شد

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)