عقبگرد جزئی قیمت آهن

عقبگرد جزئی قیمت آهن

همسو با نوسانات بازار ارز شاهد اصلاح نرخ محصولات فولادی در اغلب مبادی فروش بودیم و کف قیمت میلگرد آجدار که پیشگام نوسانات سایر محصولات بود، تا کانال 25 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد روز گذشته بر مدار کاهش نسبی قرار داشت و اغلب مبادی فروش قیمت روز آهن آلات را با اصلاح جزئی عرضه کردند، در این میان تعداد زیادی از کارخانه‌ها نیز با ثبات قیمت همراه بودند.

بازار ارز از ابتدای روز گذشته با روند کاهشی همراه بود و قیمت دلار تا انتهای روز حدود هزار تومان اصلاح شد به طوری که از کانال 54 هزار تومانی وارد کانال 53 هزار تومانی شد، در پایان روز نیز هر دلار روی 53 هزار و 150 تومان بسته شد.

بررسی نوسانات بازار آهن و فولاد

روز گذشته همسو با نوسانات بازار ارز شاهد اصلاح قیمت آهن در اغلب مبادی فروش بودیم به طوری که قیمت میلگرد آجدار در اکثر مبادی فروش حدود 100 تا 700 تومان کاهش یافت و شماری نیز بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

قیمت میلگرد 14 ذوب آهن که هفته گذشته به 29 هزار تومان رسیده بود دیروز تا کانال 27 هزار تومان عقب‌نشینی کرد و کف قیمت میلگرد آجدار در کانال 25 هزار تومانی اعلام شد به طوری که کف و سقف قیمت این محصول فاصله حدود 4 هزار تومانی دارد.

قیمت انواع ورق سرد و گرم نیز عمدات با ثبات قیمت همراه بودند اما قیمت ورق آهن در چند کارخانه بین 300 تا 800 تومان کاهش داشت؛ همچنین قیمت ورق گالوانیزه و ورق روغنی هم با کاهش 200 تومانی همراه بود.

قیمت روز پروفیل و انواع مختلف آن در چند کارخانه بین 100 تا 500 تومان اصلاح شد اما چند کارخانه هم کماکان ثبات قیمت داشتند. قیمت لوله صنعتی، داربستی، مبلی و انواع لوله‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت نبشی، قیمت انواع ناودانی و سپری هم در چند کارخانه بین 200 تا 500 تومان اصلاح شد و ثبات قیمت هم د برخی مبادی فروش مشهود بود، همچنین قیمت تیرآهن شاخه‌ای در اغلب مبادی فروش ثبات اعلام شد اما برخی سایزهای تیر ذوبی بین 50 تا 100 هزار تومان افزایشی بود ولی کاهش 50 تا 100 هزار تومانی هم مشاهده شد.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته نیز حاکی است که از عرضه 109 هزار تنی آهن اسفنجی حدود 97 درصد آن معامله شد که تقاضای ثبت شده برای این محصول 1/33 برابر حجم عرضه بود.

با اینکه در 3 هفته گذشته قیمت آهن اسفنجی افزایش یافته بود اما روز گذشته نسبت به آخرین عرضه حدود 600 تومان کاهش داشت که معادل 5 درصد برآورد شد در نتیجه هر کیلو آهن اسفنجی حدود 12 هزار و 346 تومان معامله شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بازار متزلزل آهن آلات

اما تنها شرکت‌هایی امکان خرید آهن اسفنجی داشتند که در عرضه پیشین شمش عرضه کرده بودند از همین رو بسیاری از شرکت‌ها نتوانستند شمش مورد نیاز خود را تهیه کنند. گفتنی است از جمله ریسک‌هایی که ممکن است در ماه‌های آتی فعال شود تکرار قطعی برق و کاهش تولید فولاد است که مطابق سال‌های گذشته از ماه خرداد شروع می‌شود. این نوع دستورالعمل‌ها که به محدودیت تقاضا منجر می‌شود ممکن است در ابتدا با هدف مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها ابلاغ و اجرا شود اما ممکن است در بازار غیررسمی افزایش بیشتر قیمت‌ها را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است امروز نیز حدود 650 تن میلگرد کلاف عرضه می‌شود که قیمت آن 24 هزار تومان در نظر گرفته شده است همچنین 22 هزار تن آهن اسفنجی بریکت عرضه می‌شود که نرخ پایه آن نیز 13 هزار و 210 تومان در گرفته شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 5 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • ناشناس
    ناشناس 1402/03/01 - 04:27 پاسخ

    همیشه از قدیم بازار روی عرضه وتقاضا میچرخیده الان هم تقا ضا کم شده و باید قیمت‌ها تعدیل پیدا کنه من با خیلی از سازندگان مسکن که صحبت کردم فعلا دست نگه داشتن ببیند چی میشه چون اونه هم سفارشی ندارند