علت افزایش قیمت در بازار آهن

علت افزایش قیمت در بازار آهن
علت افزایش قیمت در بازار آهن

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، قیمت آهن متأثر از عوامل متعددی مشخص می شود که شماری  از این عوامل جهانی و شماری نیز مربوط به عوامل داخلی هستند. عوامل خارجی تأثیرگذار بر قیمت آهن شامل قیمت جهانی سنگ آهن به عنوان مواد اولیه، قیمت نفت، حجم عرضه ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت آهن متأثر از عوامل متعددی مشخص می شود که شماری  از این عوامل جهانی و شماری نیز مربوط به عوامل داخلی هستند. عوامل خارجی تأثیرگذار بر قیمت آهن شامل قیمت جهانی سنگ آهن به عنوان مواد اولیه، قیمت نفت، حجم عرضه و مصرف بازار چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد و مصرف کننده سنگ آهن و موارد دیگری از جمله سرانه مصرف جهانی و داخلی فولاد و آهن، قیمت قراضه در بازارهای جهانی، رشد اقتصادی کشورهای مصرف کننده و تولیدکننده می باشد.

عوامل داخلی که بر قیمت ها تأثیرگذار هستند نیز متنوع می باشند از جمله این موارد می توان به قیمت مواد اولیه، حجم مصرف که متناسب با فصل های مختلف در نوسان است، وضعیت بازار مسکن، قیمت دلار، قیمت طلا، تصمیمات بانکی در سطح کلان مانند تبدیل سود روز شمار به ماه شمار که حجم نقدینگی را به سمت کالای سرمایه ای می برد و تحولات سیاسی که همیشه از عوامل مهم و دخیل در قیمت گذاری محصولات بوده اشاره کرد. البته ناگفته نماند که حجم صادراتی و موجودی انبارها نیز بر افزایش قیمت آهن تأثیر گذار است؛ هر چند که پیش بینی ها حاکی از کاهش مصرف داخلی در سال 98 می باشد و رکود حاکم بر بازار مسکن نیز گواه این ادعاست اما در روزهای اخیر شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت ها هستیم که موجی از نا رضایتی مصرف کنندگان را به دنبال دارد.

در حالی که اکثر مصرف کنندگان بر این باورند که این افزایش قیمت ها به نفع تولیدکننده است، اما عدم نظارت کافی، موثر و حساب شده مسلما در نهایت امر به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تمام خواهد شد. هر چند که در حال حاضر مصرف کنندگان بیشتر متضرر شده اند اما این مسیر دو طرفه می باشد که بر وضعیت تولیدکنندگان نیز تأثیر می گذارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (19)

  • سعید جعفری
    سعید جعفری1397/11/14 - 19:12 پاسخ

    نظارت کجا رفته تو مملکت که هرکس هر کار میکند و عین خیالش نیست

  • امیرحسین
    امیرحسین1397/11/12 - 05:44 پاسخ

    سلام حساب دو دوتاست.وقتی صادر ات آهن انجام بشه معلومه قیمت گرون میشه..اروپا دید ترکا وچینیا دارن شمش ایران رو غارت میکنن سریع وحتی بدون CFD یه راه پولی باز کرد .که توجبیهی برای خرید آهن ایران رو داشته باسه

  • پوریا
    پوریا1397/11/11 - 23:04 پاسخ

    میلگرد بخریم یا نخریم؟؟

    • سعید
      سعید1397/11/14 - 08:54

      اگه امثال شماها اقدام به خرید کنند وضعیت ما و کشو همین هست که میبینی . پس به ما ملحق شو تا با این سیاست بازی مزخرف مقابله کنیم . تنها راه آن نخریدن است. موید باشید

  • علی
    علی1397/11/11 - 19:12 پاسخ

    جناب تحلیلگر ضمن سلام عرض کنم هیچ وقت و در هیچ برهه ای در ایران , تولید کنندگان مرتبط با نیازهای همیشگی و ضروری جامعه , مثل تولیدکنندگان آهن آلات, متضرر نشده و نخواهند داشت بلکه آشکارا می بینیم اوضاع اقتصادیشان بهتر شده و چاق تر و فربه تر می شوند. و این عامه ی مردم هستند که همیشه هشتشان در گرو نهشان است و هر روز بیچاره تر می شوند.

  • علی اقا
    علی اقا1397/11/11 - 18:38 پاسخ

    جانم پاریس جان .آخرش یه سخن امیدوارکننده گفتی.اینکه قیمت اهن به 5000تو من نمی رسد .حالا داری لبخند میزنی و روی خوشت رو نشون میدی .من نو کرتم داداش.اگه قیمت به ده تومن هم برسه خدا ییش از این حرفهای امیدوارکننده گاهی بگو.در شرایط الان امیدوارکردن بزرگترین کمک به مردمه.دارم چایی می‌خورم جات خالیه اگه می بودی یه استکان برات می ریختم.

  • payman
    payman1397/11/11 - 17:15 پاسخ

    دلار به زودی تا ۹۵۰۰ ت پایین میاد رکود شدید در ساخت و ساز و کاهش شدید صادرات و نبود تقاضا قیمت میلگرد را به زودی تا۳۲۰۰ ت پایین میاره کافیه که خریداران کمی صبر داشته باشند

  • عدنان کرمی
    عدنان کرمی1397/11/11 - 16:27 پاسخ

    سلام با تشکر از آهن پرایس قیمت دلار چقدر بر روند قیمت آهن آلات موثر است؟؟

  • احمد
    احمد1397/11/11 - 15:01 پاسخ

    بخدا تو این مملکت گیر کردیم نمیدونیم چکار کنیم

  • حاج قاسم قهرمان
    حاج قاسم قهرمان1397/11/11 - 13:02 پاسخ

    دوستان با توجه به چراغ سبز وزیر صنعت به فولاد سازان سیاست بر مبنای این هست که قبل از تعطیلات سال جدید قیمت میلگرد با افزایش روزانه 100 الی 200 تومن به رقم 5500 الی 6000 تومن برای هر کیلو برسه شخص وزیر صنعت آقای ....... متاسفانه سهام دار یکی از شرکت های تولید فولاد هست که از افزایش قیمت شدیدا سود میبره

  • بهرام  ندری
    بهرام ندری1397/11/11 - 13:01 پاسخ

    پرایس بزرگ هر متنی خودت دوست داشته باشی انتشار میدی این چه جور کانالیه راه اناختی.

  • رضا
    رضا1397/11/11 - 12:45 پاسخ

    این افزایش قیمت ساختگیه خریدار کجاست چند روز دیگه میاد پایین ،

  • محمد قربانی
    محمد قربانی1397/11/11 - 12:34 پاسخ

    بخیالمون کشور تحریمه و اما خبر ندارید انبارهای میلگرد برعکس خبرهای کذب نه تنها پر نیست بلکه همینطور دارن صادر میکنن ب کشورهای همسایه، به اسم شخص و به کام دولت. اینا همش سیاست دولته. بخدا توهمین هفته ها بارها تماس گرفتم و خیلی کارخانه ها بعضی سایزهارو ندارن چون تموم کردن. چون صادرات میشه . اونوقت هی میگیم که چرا قیمتها افزایشه.تولید کننده انقدرام احمق نیست که هی انبارکنه و نفروشه.پرایس خوب اینجا سرمون رو گرم کردی . درکل همینقدرم ممنونم که بدون سانسور حرفامونو ....

  • محمد قربانی
    محمد قربانی1397/11/11 - 12:20 پاسخ

    ببنید کی بهتون این حرفو میزنم: قیمت میلگردو .. همینطور بالا میره،بعد عید هم بالاتر. تا همینجاشم دولته دزدمون به زور دلار رو پایین نگه داشته بود. منتظر کاهش قیمتها نباااشید ، بخداقسم هیچی پایین نمیااد، این نظر شخصی من نیست دوستان از کله گنده های اقتصاد پرس و جو کردم.

  • شجاعی
    شجاعی1397/11/11 - 11:58 پاسخ

    تو کشور ما هرچی بالا بره پایین نمیاد دیگه میلگرد رسوندن ب ۴۲۰تومان بعد میارنش رو ۳۵۰تا۳۸۰ ملت ما میگن چ خوب ک ارزون شدش واقعا این مشکل مون ن‌میلگرد کل جنسارو همینجور میبرن بالا .

  • مجتبی دا
    مجتبی دا1397/11/11 - 10:00 پاسخ

    سلام با تشکر از پرایس عزیز بابت اطلاع رسانی دقیق سوال آیا به نظر شما میلگرد به مرز ۵۰۰۰ تومان میرسه.با تشکر

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/11/11 - 10:18

      سلام ممنون از دیدگاه شما. با توجه به وضعیت موجود بازار کشش همچین قیمت هایی رو نداره ، قیمت پایه ۴۰۰۰ تومان هم با شرایط فعلی بازار نمیخونه!

  • reza
    reza1397/11/11 - 09:36 پاسخ

    این آهم پرایس خودش عامل گرونی آهن و میلگرد شده. صبر کنید کنال مالی SPV و FATF راه بیوفته و تصویب بشه. قیمت ها شدید می یاد پایین.

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/11/11 - 09:40

      سلام وقت بخیر. آهن پرایس تنها مرجع اطلاع رسانی می باشد. عامل گرونی آهن و میلگرد اگر مجموعه ما بود، دیگه نیازی به نوشتن تحلیل و اخبار برای بازار آهن نداشتیم چراکه بفکر سود خودمون بودیم و از اطرافیان غافل!