علت افزایش قیمت در بازار آهن

علت افزایش قیمت در بازار آهن
علت افزایش قیمت در بازار آهن

در چند روز اخیر بعد از فروکش کردن اخبار و حواشی اتفاقات بنزینی هفته قبل، شاهد افزایش قیمت آهن آلات بودیم؛ چیزی که کم و بیش انتظار آن می رفت و علاوه بر بازار فولاد سایر بخش ها و کالا ها نیز همین مسیر افزایشی را دنبال می کنند...

در چند روز اخیر بعد از فروکش کردن اخبار و حواشی اتفاقات بنزینی هفته قبل، شاهد افزایش قیمت آهن آلات بودیم؛ چیزی که کم و بیش انتظار آن می رفت و علاوه بر بازار فولاد سایر بخش ها و کالا ها نیز همین مسیر افزایشی را دنبال می کنند. از آنجایی که اقتصاد ایران  تا حدود زیادی از اخبار سیاسی تغذیه می کند، هر خبر میتواند تاثیر گزاری مستقیم و آنی داشته باشد و متاسفانه در این بین شایعات نیز سهم خود را دارند .
در چند روز اخیر  چند خبر به صورت جسته و گریخته  در بازار پخش شد که هرچند یک به یک تکذیب شدند، اما اثرات آنها همچنان باقی است چرا که مردم ما می دانند معمولا پخش و تکذیب  بعضی  از اخبار برای افکار سنجی است و بعد از مدتی  ممکن است به واقعیت تبدیل شوند خبر استعفای سرقینی معاون وزیر و خبر لغو عوارض 25درصدی صادرات  فلز و مواد معدنی غیر آهنی از جمله اخباری بود که نشر و تکذیب آن بر گرمای افزایش قیمت آهن افزود.  
تنها دلیل افزایش قیمت آهن این اخبار نبود و همانطور که گفتیم  بخشی ازآن مربوط به جهش قیمت بنزین در هفته قبل بود و بخش دیگری نیز دلیلی فراتر از مرزهای کشور مان  دارد و آن  افزایش قیمت هر تن اسلب فوب دریای سیاه  و ادامه دامنه افزایش ها در ترکیه و روسیه و اکراین می باشد .طبق انتظارات هر سال در آذر ماه با کف قیمت مقاطع فولادی مواجه می شدیم اما امسال با اتفاقات و موارد پیش آمده تنور افزایش قیمت ها داغ است و از آنجایی که این روال متناسب با عرضه و تقاضا نیست باعث آزار مصرف کننده نهایی و سردر گمی فروشندگان می شود. هر چند تنها دلیل افزایش قیمت میلگرد، تیرآهن ، ورق و سایر محصولات فقط بنزین و شایعات نیست و نبود نظارت دقیق و ساز و کار مشخص مانع از پایداری روند رشد قیمت ها متناسب با شرایط کشور و حجم تقاضا می شود و در این بین تنها مصرف کنندگان نهایی هستند که تریبونی ندارند و صدای اعتراضشان به جای نمی رسد اما فراموش نکنیم که این حجم تقاضا است که بیشترین تاثیر را در قیمت  نهایی می گذارد پس مهمترین عامل تعیین قیمت آهن آلات کماکان در دست مصرف کنندگان نهایی است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • اوتار
    اوتار1398/09/09 - 23:05 پاسخ

    دیگه کسی اظهار نظر نمی کنه!