علت گرانی محصولات فولادی در بازار

علت گرانی محصولات فولادی در بازار
علت گرانی محصولات فولادی در بازار

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه اخیر در اثر نوسانات نرخ ارز شاهد افزایش نا متوازن قیمت های محصولات فولادی بودیم بطوری که بسیاری از فعالان بازار فولاد و متقاضیان مصرفی از این اوضاع نامطلوب ابراز نگرانی کردند؛ و با توجه به این روندی که بازار فولاد طی می کند تقاضا کننده در بازار فولاد به شدت  با کاهش مواجه شده است. کارشناس صنعت  فولاد در خصوص التهاباتی که در بازار فولاد ایجاد شده بیان نمود: افزایش نرخ ارز به صورتی در 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه اخیر در اثر نوسانات نرخ ارز شاهد افزایش نا متوازن قیمت های محصولات فولادی بودیم بطوری که بسیاری از فعالان بازار فولاد و متقاضیان مصرفی از این اوضاع نامطلوب ابراز نگرانی کردند؛ و با توجه به این روندی که بازار فولاد طی می کند تقاضا کننده در بازار فولاد به شدت  با کاهش مواجه شده است.

کارشناس صنعت  فولاد در خصوص التهاباتی که در بازار فولاد ایجاد شده بیان نمود: افزایش نرخ ارز به صورتی در عرضه محصولات فولادی اثر گذار بوده که طی بررسی های صورت گرفته شده در اثر نوسانات نرخ ارز رشد 70 درصدی محصولات فولادی در بازار رونمایی شده است.
 براساس گزارش های اعلام شده از سوی کارشناسان بخش فولاد از اردیبهشت ماه امسال  نرخ ارز در سیر صعودی قرار گرفته در حالی که افزایش قیمت های بازار فولاد از بهمن ماه سال 96 با افزایش مواجه شده است و همچنین برحسب  آمارهای موجود  ظرفیت تولید فولاد خام در کشور 32 میلیون تُن می باشد.

سه نرخ متفاوت در بازار وجود دارد، یک نرخ رسمی کالا که در بورس عرضه می شود و به تولید کنندگان و درنهایت مصرف کننده نهایی می رسد؛ دوم نرخی است که از سوی واسطه گران و جاه طلبان  وارد بازار می شود  به طوری که برخی از واسطه گران محصولات فولادی از بورس یا کارخانه خریداری می کنند و در بازار عرضه می کنند؛ وسوم، کارخانه ها محصولات تولید شده  را تحویل بورس نمی دهند و با قیمت پیشنهادی خود مستقیم در بازار عرضه می کنند.
 نرخ واقعی محصولات فولادی، بصورتی است که بر اساس ضوابط نظارتی به مصرف کننده نهایی رسیده و از بورس کالا عبور می کند و سایر قیمت های محصولات تولید شده  که بر این اساس نباشد کاذب است .

یکی از دلایل گرانی ناگهانی محصولات فولادی  مداخله های  واسطه گران و جاه طلبان فرصت طلب  در عرضه محصولات فولادی است. همچنین عرضه در بورس کالا، موجب شد قیمت محصولات فولادی بطو غیرمعقول افزایش یابد و دلیل گرانی ها رانتی است که از عرضه محصولات در بورس کالا ایجاد شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)