علل انصراف از خرید مقاطع فولادی

علل انصراف از خرید مقاطع فولادی
علل انصراف از خرید مقاطع فولادی

بررسی روند بازار طی هفته جاری در حوزه ورق گرم و قوطی پروفیل حاکی از این است که افزایش افسارگسیخته قیمت ورق سبب انصراف بسیاری از متقاضیان خرید از این بازار گشته است...

بررسی روند بازار طی هفته جاری در حوزه ورق گرم و قوطی پروفیل حاکی از این است که افزایش افسارگسیخته قیمت ورق سبب انصراف بسیاری از متقاضیان خرید از این بازار گشته است.

افزایشات ناگهانی قیمت ها که در چند روز گذشته در برخی از مبادی، بویژه محصولات تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلیمتر که تا مرز ۷۵۰۰ تومان پیشروی کرده است، در برابر عقب نشینی های شنیده شده روز گذشته این حوزه که در حدود  ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومان بوده است اثباتی بر نابسامانی بازار آهن می باشد.

تداوم این افسارگسیختگی ها و نظارت های ضعیف بر توزیع محصولات تولیدی این حوزه سبب شده است تا با قیمت های ناپایدار و غیرقابل اطمینان در بازار خارج از بورس این محصولات مواجه گردیم که نتیجه ای جز اقدامات احتیاطی و قرار گرفتن در وضعیت "صبر و نظاره" برای بسیاری از زیرشاخه های خُرد و خریداران بازار نداشته است.

 از سوی دیگر بازار میلگرد آجدار نیز به علت اینکه مشکل تامین مواد اولیه زنجیره B یا همان آهن اسفنجی  که در آن هنوز حل نشده است، مجددا از سمت عرضه وارد فاز هیجان گشته است. این اتفاقات در شرایطی است که تولیدکننده القایی هنوز تشنه تامین مواد اولیه خود بوده وبه همین منظور با افزایش قیمت شمش به اجبار موافقت نموده  و از آن تبعیت می کند تا بتواند کسری مواد اولیه مورد نیاز خود را جبران نماید.

همانطور که می دانیم خواستگاه سمت عرضه، موج سواری بر روی هیجان و به نوعی ایجاد تکاپو در بازار برای بهبود بازار فروش می باشد. از این حیث متقاضیان می بایست قبل از اقدام به خرید نسبت به جریانات مالی و سیاسی تاثیر گذار بر بازار آگاهی جویند.

کارشناسان برخی از جریانات تاثیر گذار بر روند بازار را نرخ صادراتی میلگرد آجدار و بطور کلی نرخ شمش دریای سیاه می دانند که اخیرا با روندی نزولی در قیمت مواجه گشته و این انتظار را ایجاد کرده است که نرخ میلگرد آجدار صادراتی ایران در شرایط کنونی نمی تواند به رقمی بالاتر از ۳۷۰ الی ۳۸۰ دلار/تن exw برسد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • وحیدزاده
    وحیدزاده 1398/11/09 - 09:27 پاسخ

    بیچاره اونایی که هنوز خونه ندارن،یکی مثل من مردنش واجبه، چون باید تااخر عمرم مستاجر باشم، به کی شکایت کنم، ای خدا،

  • بی خانمان
    بی خانمان1398/11/07 - 22:12 پاسخ

    فقط این را میدونم هیچ کس در افزایش قیمت میلگرد دیگه به فکر مردم نیست این کشور دیگه جای زندگی کردن نیست