عملکرد ذوب آهن اصفهان طی سال جاری

عملکرد ذوب آهن اصفهان طی سال جاری
عملکرد ذوب آهن اصفهان طی سال جاری

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به دشوار شدن فرآیند صادرات، کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز در این فرآیند با مشکلاتی مواجه شده است ولی با توجه به تدابیر اتخاذ شده توسط مدیران این شرکت، صادرات این واحد همچنان ادامه دارد. تقریبا 5 ماه از زمانی که شهم شرکت ذوب آهن اصفهان به کمتر از 70 تومان رسیده بود، می گذرد. این سهم ... 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به دشوار شدن فرآیند صادرات، کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز در این فرآیند با مشکلاتی مواجه شده است ولی با توجه به تدابیر اتخاذ شده توسط مدیران این شرکت، صادرات این واحد همچنان ادامه دارد.

تقریبا 5 ماه از زمانی که شهم شرکت ذوب آهن اصفهان به کمتر از 70 تومان رسیده بود، می گذرد. این سهم از اولین روزهای سال جاری تاکنون بازدهی بالا و خیره کننده ای داشته است بطوری که تقریبا سهم 270 درصدی نصیب سهامداران خود کرده است.

این شرکت در تلاش است تا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز سرمایه کسب کند. ذوب آهن در پایان سال مالی 96 موفق شد به سودسازی برسد و طبق آمارها در 5 ماهه نخست امسال بیش از 21.7 میلیارد ریال درامد داشته است که 45 درصد بیشتر از درآمد سال گذشته خود بوده است. علاوه بر این موضوع، ذوب آهن در سال جاری به علت فعالیت مجدد کوره شماره یک و بهره برداری از طرح توسعه PCI و جایگزین کردن زغال سنگ به جای کک به سوددهی خواهد رسید چراکه تحقق این گزینه ها، صرفه جویی ماهانه 20 میلیارد تومانی برای این شرکت دارد.

با توجه به تقاضای بالا برای خرید سهم، به نظر می رسد که روزهای خوبی پیش روی این کارخانه باشد. ذوب آهن هم فروش داخلی دارد که توانسته از اصلاح قیمت گذاری ها در بورس به نفع برسد و هم حجم قابل توجهی صادرات دارد به همین دلیل از درآمد ارزی قابل توجهی نیز برخوردار است. در این میان تنها نگرانی فعالان بازار، اختلال در روند صادرات محصولات ذوب، تحت تأثیر تحریم ها می باشد.

احسان دشتیانه، معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن در این خصوص افزود: تحریم ها برای تمامی صادرکنندگان نگرانی هایی ایجاد کرده است بطوری که موجب دشوارتر شدن شرایط صادرات محصولات ذوب آهن نیز شده است اما با توجه به تدابیری که اتخاذ شده، تلاش بر ادامه صادرات خواهیم داشت و این روند قطع نخواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)