عملکرد مخالف بازار آهن و ارز

عملکرد مخالف بازار آهن و ارز
عملکرد مخالف بازار آهن و ارز

آهن پرایس: طبق تازه‌ترین اخبار از بازار ارز، روز گذشته نرخ دلار نسبت به شنبه عقبگرد کرده و با قیمت 28 هزار و 130 تومان معامله شد درحالی که در بازار آهن شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها بودیم و برخی شرکت‌ها نیز افزایش قیمت داشتند. در نتیجه تأثیر تصمیمات سیاسی بر بازار، گزارش‌ها حاکی از این است که...

آهن پرایس: طبق تازه‌ترین اخبار از بازار ارز، روز گذشته نرخ دلار نسبت به شنبه عقبگرد کرده و با قیمت 28 هزار و 130 تومان معامله شد درحالی که در بازار آهن شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها بودیم و برخی شرکت‌ها نیز افزایش قیمت داشتند.

در نتیجه تأثیر تصمیمات سیاسی بر بازار، گزارش‌ها حاکی از این است که در پی سخنرانی رهبر انقلاب و کاهش تنش‌های نظامی در شمال غرب کشور و همچنین اعلام آمادگی وزیر امور خارجه درباره بازگشت ایران به مذاکرات برجام، تنش‌های بازار ارز تا حدودی فروکش کرد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش قیمت آهن با شیب ملایم

همانطور که مشاهده می‌شود نرخ ارز بر اثر مداخلات سیاسی عقبگرد کرده و تاحدودی به ثبات رسیده اما قیمت‌ها در بازار آهن تا حدودی افزایشی و بعضا نیز بدون تغییر بوده است، درحالی که اتفاق سیاسی منفی جدیدی که بر این افزایش قیمت‌ها دامن بزند روی نداده است. از این رو سیر صعودی بازار آهن توجیهی ندارد. براساس آمارها از قیمت روز آهن، روز گذشته شاهد ثبات قیمت میلگرد در اغلب شرکت‌ها بودیم، اما برخی شرکت‌ها نیز 50 الی 100 تومان افزایش قیمت داشتند. مثلا میلگرد 12 آریا ذوب در روز گذشته روی قیمت 15 هزار و 600 تومان قرار گرفت. قیمت ناودانی و نبشی هم در سه شرکت بدون تغییر بود و در برخی شرکت‌ها 100 تا 200 تومان افزایش قیمت مشاهده شد و نبشی 4 ناب تبریز روی قیمت 16 هزار و 600 تومان قرار گرفت و نبشی کارخانه آریان فولاد با ضخامت 3، افزایش قیمت 100 تومانی داشت.

 قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلوفروشی در برخی شرکت‌ها افزایش 150 تومانی داشت و در برخی دیگر بدون تغییر بود. در بخش شاخه‌ای نیز بین 30 الی 100 هزار تومان افزایش قیمت داشت. همچنین قیمت پروفیل نیز سیر صعودی را تجربه کرده و حدود 100 الی 1600 تومان با افزایش قیمت اعلام شد. اما در کنار این برخی شرکت‌ها نیز با کاهش 300 الی 600 تومانی اعلام قیمت کردند، برخی دیگر نیز ثبات داشته و بدون تغییر بودند.

همچنین در نتیجه پیگیری‌های انجمن فولاد در راستای عرضه اختصاصی ورق گرم کارخانه فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان ورق سرد در بازار بورس کالا، خبرها بیانگر اجرای این تصمیم در سه‌شنبه هفته گذشته و افزایش درآمد فولاد مبارکه اصفهان از این محل بود. طبق آمار نهایی معاملات روز گذشته بازار بورس، ورق رنگی کارخانه فولاد مبارکه به قیمت 30 هزار و 823 تومان به فروش رسید که این رقم بیانگر رشد عرضه 1/4 درصدی این محصول است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)