عوامل تاثیر گذار بر رشد قیمت ها

عوامل تاثیر گذار بر رشد قیمت ها
عوامل تاثیر گذار بر رشد قیمت ها

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، قیمت سکه و ارز در روز گذشته وارد یک مسیر کاهشی شد که این گواه از این است که افزایش قیمت ها در بازار به اندازه کافی خود نمایی نکرده است. در اوایل هفته جاری قیمت ها در بازار ارز و سکه روندی صعودی داشت به همین علت این کاهش نسبی قیمت ها در روز دوشنبه چندان به چشم نیامد. در نتیجه با وجود کاهش قیمت ها در روز دوشنبه، همچنان جو حاکم بر بازار افزایشی می باشد. اکثر کارشناسان و فعالان این بخش بر این عقیده

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، قیمت سکه و ارز در روز گذشته وارد یک مسیر کاهش شد که این گواه از این است که افزایش قیمت ها در بازار به اندازه کافی خود نمایی نکرده است. در اوایل هفته جاری قیمت ها در بازار ارز و سکه روندی صعودی داشت به همین علت این کاهش نسبی قیمت ها در روز دوشنبه چندان به چشم نیامد. در نتیجه با وجود کاهش قیمت ها در روز دوشنبه، همچنان جو حاکم بر بازار افزایشی می باشد. اکثر کارشناسان و فعالان این بخش بر این عقیده هستند که میزان موجودی انبار ها بالا می باشد و سختگیری هایی مبنی بر «اخذ مالیات ارزش افزوده» برای موجودی انبارها، موجب شده تا فروشندگان تمایلی برای فروش نداشته باشند. دیگر عاملی که بر قیمت فولاد ار می گذارد، وضعیت آب و هوایی کشور می باشد. در حقیقت شرایط بوجود آمده به گونه ای است که به دلیل عدم بارش باران کیفیت محصولات فولادی در انبار ها به ندرت و به کندی کاهش می یابد در نتیجه نگهداری محصولات در انبار ها نه تنها برای واحد های تولید بلکه برای واسطه ها نیز هزینه زیادی در بر نخواهد داشت.

در ادامه شاهد یک جو خوش بینانه ای در بازار فولاد هستیم که پس از افزایش قیمت های ابتدای هفته بوجود آمده است. این جو روانی احتمالا می تواند از ایجاد جریان سوم رشد نرخ حمایت کند. اگرچه این پیش بینی ها در شرایطی است که در حال حاضر وضعیت کلی بازار از این جو حمایت نمی کند و تا زمانی که این جو روانی متوقف نشود نمی توان پیش بینی دقیقی از این وضعیت داشت.

خبر های بازار فولاد حاکی از کاهش قیمت فولاد و سایر فلزات در بازار های جهانی می باشد و احتمالا با گذشت زمان این کاهش قیمت ها جدی تر می شود. در حقیقت بازار داخلی فولاد از لحاظ «روند قیمتی بازارهای خارجی» حمایت و توجیهی برای افزایش قیمت نخواهد داشت. در آخر یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت ها در بازار فولاد در کنار «رشد قیمت ارز» را می توان «افزایش قیمت شمش» عنوان کرد و به نوعی نقش این دو سیگنال که پالس افزایشی به بازار فولاد داده‌اند را نباید فراموش کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)