عوامل تاثیر گذار در تعادل بازار فولاد

عوامل تاثیر گذار در تعادل بازار فولاد
عوامل تاثیر گذار در تعادل بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، سایر مقاطع در ایران به دلیل دارا بودن منابع غنی سنگ آهن و هم چنین مجتمع های صنعتی بزرگ حرفی برای گفتن دارد. به همین جهت صادرات فولاد می تواند یکی از عوامل بسیار مهم در تعادل بازار و اقتصاد کشور به حساب آید...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، سایر مقاطع در ایران به دلیل دارا بودن منابع غنی سنگ آهن و هم چنین مجتمع های صنعتی بزرگ حرفی برای گفتن دارد. به همین جهت صادرات فولاد می تواند یکی از عوامل بسیار مهم در تعادل بازار و اقتصاد کشور به حساب آید.
 اگرچه در سال ۹۷ صادرات ایران کاهش نداشت ولی عواملی وجود داشت که فعالان در این عرصه ازجمله تولید کنندگان و فعالان در بخش صادرات فولاد را با مشکل مواجه کرده بود. به طور کلی عواملی  متعددی بر اقتصاد یک کشور تاثیر می گذارد، در حالت کلی دولت بخشی از در آمد خود را باید به سرمایه گذاری در بخش های عمرانی کشور اختصاص دهد تا باعث رشد اقتصاد و هم چنین رشد سرمایه گذاری شود. 
زمانی که دولت دست از سرمایه گذاری در این بخش بردارد علاوه بر کاهش مصرف فولاد و رکود در این بازار، تاثیر مخربی بر بخش های مختلف و وابسته خواهد داشت. تجارت یا صادرات فولاد عامل بسیار مهمی در توازن بازار فولاد، تداوم چرخه تولید و تامین ارز مورد نیاز کشور می باشد. در چند سال اخیر دولت مشکلات عدیده ای برای فعالان در این عرصه ایجاد کرده، این مشکلات ناشی از عدم اجرای پروژه های عمرانی و زیر ساختی است.
 در پی این مشکلات چرخه تولید می خوابد و به طبع آن تولید کنندگان محصولات را در انبار ذخیره کرده و افراد زیادی از کار بیکار شده که باز تاثیر گذار بر تعادل خانوار می باشد. گاهی خود فعالان در عرصه صادرات فولاد دانسته یا نادانسته باعث رکود در بازار خود می شوند. این افراد شناخت و اطلاعات صحیحی از صادرات فولاد نداشته و محصولی که اتفاقا باعث کاهش ارزش افزوده می شود را صادر می کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)