عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد

عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد
عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیر تحقیق و توسعه فولاد ناب با توضیح این موضوع که در این روزها بزرگترین مانع برای تولیدکنندگان، نوسان قیمت ها است، اظهار کرد: نوسان نرخ ارز و دلار این روزهای بازار، بر قیمت فولاد بسیار تاثیرگذار بوده است، از آنجا که قیمت فولاد را به...

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیر تحقیق و توسعه فولاد ناب با توضیح این موضوع که در این روزها بزرگترین مانع برای تولیدکنندگان، نوسان قیمت ها است، اظهار کرد: نوسان نرخ ارز و دلار این روزهای بازار، بر قیمت فولاد بسیار تاثیرگذار بوده است، از آنجا که قیمت فولاد را به قیمت دلار وصل کرده اند، از این رو شاهد افزایش قیمت ها در بازار فولاد هستیم. با توجه به این شرایط بازار، خریدار و فروشنده همچنان در انتظار ثبات بازار دست نگه داشته تا این روند افزایش قیمت ها یک جایی متوقف شود.

نایبی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئله دیگر، سرمایه در گردش واحد های تولیدی است، ممکن است  یک کارخانه تولید فولاد برای هزار تن تولید روزانه نیاز به گردش مالی 10 میلیارد تومانی داشته باشند که در این شرایط اقتصادی، ممکن است برخی واحد ها چنین توان مالی را دارا نباشند، به همین دلیل از روی اجبار میزان ظرفیت تولید خود را کاهش می دهند.

وی با اشاره به عدم ارائه تسهیلات بانک ها در این شرایط اقتصادی،عنوان کرد: تولیدکنندگان نیازمند تسهیلاتی هستند که بتوانند این روزهای سخت را سپری کند؛ با توجه به این شرایط است که بهره وری بیشتر واحدهای نوردی به 30 درصد رسیده است. مدیر تحقیق وتوسعه فولاد ناب در پاسخ به این پرسش که در سال های گذشته فولاد سازان گلایه داشتند که قیمت محصولات آنها به قیمت جهانی نیست، آیا درحال حاضر از افزایش قیمت فولاد ناراضی هستند، گفت: افزایش بی منطق وبی رویه قیمت ها تنها سبب آشفتگی بازار شده است؛ این افزایش قیمت ها به سود تولیدکننده و مصرف کننده نیست و در این بین به نظر می رسد که تنها به سود دولت است که از محل درآمد تولید با قیمت بیشتر، مالیات ارزش افزوده بیشتری را نصیب خود کند.

نایبی در ادامه با اشاره به تامین مواد اولیه نوردکاران عنوان کرد: مواد اولیه نوردکاران شمش فولاد است که این واحدها برای تامین آن با مشکل مواجه می شوند، زیرا شمش فولاد در بورس کالا عرضه وقیمت گذاری می شود و لازم به ذکر است که به اندازه کافی عرضه نمی شود و گاهی بیش از آن که به دست نوردکاران برسد در اختیار واسطه ها قرار می گیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)