عوامل تاثیرگذار جدید بر بازار جهانی فولاد

عوامل تاثیرگذار جدید بر بازار جهانی فولاد
عوامل تاثیرگذار جدید بر بازار جهانی فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار فولاد، سوالی که پیش می اید این است که پس از نوسانات اتفاق افتاده در شاخص دلار و قیمت نفت، بازار های جهانی فولاد به کدام سمت پیش خواهند رفت؟ در شرایطی که هر دو عامل بصورت همزمان روند افزایشی را در پیش می گیرند، تاثیرات آن بر بازار فولاد چگونه خواهد بود؟ در جواب به تاثیرات نرخ نفت بر بازار و قیمت فولاد می توان گفت که با توجه به اینکه بالا رفتن قیمت نفت

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، با توجه به وضعیت بوجود آمده در بازار فولاد، سوالی که پیش می اید این است که پس از نوسانات اتفاق افتاده در شاخص دلار و قیمت نفت، بازار های جهانی فولاد به کدام سمت پیش خواهند رفت؟ در شرایطی که هر دو عامل بصورت همزمان روند افزایشی را در پیش می گیرند، تاثیرات آن بر بازار فولاد چگونه خواهد بود؟

در جواب به تاثیرات نرخ نفت بر بازار و قیمت فولاد می توان گفت که با توجه به اینکه بالا رفتن قیمت نفت هم موجب افزایش قیمت محصول نهایی می شود و هم یک تاثیر روانی بر اینده بازار ها می گذارد، بطور قطع باعث بالا رفتن نرخ اغلب کالا ها علی الخصوص کالاهای خصوصی خواهد شد. اما شاخص دلار عکس قیمت نفت عمل می کند. در شرایطی که شاخص دلار در بازار های جهانی افزایش می یابد، قیمت محصولاتی اعم از محصولات فولادی با کاهش مواجه می شود.

در این مرحله است که می توانیم تناقض ها را حس کنیم. بدین معنی که شاخص دلار و نرخ نفت هر کدام بصورتی جداگانه بر بازار جهانی فولاد اثر می گذارند اما یکی تاثیر افزایشی و دیگرری تاثیر کاهشی بر بازار فولاد دارد. از طرفی دیگر اکثر کارشناسان در این حوزه بر این عقیده اند که این دو عامل نه تنها بر بازار  فولاد تاثیر می گذارند بلکه بازارها با موج جدیدی در بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حوزه ارز مواجه خواهند شد. بصورتیکه در بررسی های قیمتی و روند های اینده بازار ها، این دو عامل به عنوان محرک های جدید بازار بشمار خواهند رفت.

کیوان پورشب کارشناس فولاد در باره وضعیت بازار های جهانی فولاد در گفتگویی عنوان کرد: برای بررسی عوامل تاثیر گذار بر این بازار ها باید دید وسیع تری داشته باشیم بصورتیکه طی بررسی یک بازار عوامل تاثیر گذار محتلفی دیده می شود که معمولا دارای اثرات مثبت و منفی بر روی قیمت هر مواد اولیه هستند که می تواند این تاثیرات بصورت مستقیم یا غیر مستقیم عمل کنند.

طبق گزارش world steel که طی سال های 2016 تا 2019 را پیش بینی کرده است، فولاد جهانی در دنیا با یک روند رو به رشدی مواجه است که پس از بحران مالی که امریکا رخ داد و کل دنیا را تحت تاثیر قرار داد، حال مجددا فضای اعتماد در دنیا بوجود آمده است. طبق پیش بینی کیوان در صورتیکه با همین روند پیش رویم، تقاضا برای فولاد روز به روز بیشتر شود همانطور که از سال ۲۰۱۶ به بعد افزایش هم پیدا کرده است، اما پایان این پیش‌بینی یا در واقع نقطه فرود این پیش‌بینی در سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)