عوامل مهم در رکود بازار فولاد ایران

عوامل مهم در رکود بازار فولاد ایران
عوامل مهم در رکود بازار فولاد ایران

صنعت فولاد ایران برای سومین بار در 2 دهه ی اخیر دچار رکود شد. طبق آمار های منتشر شده، سال 76 و سال 81 فولاد ایران دچار رکود شد. در حال حاضر نیز حدود 2 سال است که فولاد ایران با رکود در بازار های داخلی دست و پنجه نرم می کند. برخی از فعالان بازار و کارشناسان، علت رکود در بازار فولاد ایران در آن سال ها را "کاهش قیمت در بازار های جهانی فولاد" می دانند. همم اکنون نیز به نظر می رسد که با تدابیر درست و اندیشه های کارآمد، بتوان

صنعت فولاد ایران برای سومین بار در 2 دهه ی اخیر دچار رکود شد. طبق آمار های منتشر شده، سال 76 و سال 81 فولاد ایران دچار رکود شد. در حال حاضر نیز حدود 2 سال است که فولاد ایران با رکود در بازار های داخلی دست و پنجه نرم می کند. برخی از فعالان بازار و کارشناسان، علت رکود در بازار فولاد ایران در آن سال ها را "کاهش قیمت در بازار های جهانی فولاد" می دانند. همم اکنون نیز به نظر می رسد که با تدابیر درست و اندیشه های کارآمد، بتوان این رکود کنونی بازار فولاد ایران که در آستانه ی سه سالگی قرار دارد را نجات داد.

یکی از کارشناسان این صنعت اخیر اعلام کرده است که فولاد ایران با برنامه های افق 1404 فاصله ی بسیاری دارد و عوامل بسیاری مانند: هزینه های بالا در خط تولید، رو به رو بودن بازار با کمبود سنگ آهن و ظرفیت های غیر اقتصادی در بوجود آمدن مشکلات در نرسیدن به اهداف 1404 دخیل هستند.

عزیز قنواتی ابتدا اشاره ای کرد به بحرانی که هم اکنون در بازار سنگ آهن ایران وجود دارد و افزود: به دلیل به وجود شرایط خاص موجود، پیش بینی می شود که به زودی شاهد کاهش شدید موجودی سنگ آهن در کشور باشیم که این موضوع می تواند ضربه های زیادی را به صنعت فولاد ایران وارد کند و این بازار را با رکود بیشتری مواجه کند.

وی ادامه داد: از اصلی ترین مواردی که برای صنعت فولاد مشکل ایجاد می کند و باعث می شود تا تولید کنندگان پس از تولید، توانایی بازگرداندن سرمایه های سرمایه گذاران را نداشته باشند، جانمایی های نامناسب می باشد. بدین منظور که واحد های تولید با احداث کردن کارخانه های تولید کننده در جا های غلط و نامناسب، توانایی وارد شدن به بازار های رقابتی را ندارند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)