غفلت در صادرات فولاد

غفلت در صادرات فولاد
غفلت در صادرات فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محمد ابکا مدیرعامل شرکت فولاد تکنیک طی هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن با اعلام آمار از ظرفیت تولید فولاد خام ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد خام کشور 23میلیون تن می باشد. حدود 22 میلیون تن ظرفیت نیز در دست اجرا می باشد که با این اوصاف تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد خام تا سال 1404 دور از انتظار نیست. محمد ابکا در ادامه افزود: در حال حاضر مهم ترین مشکل صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، محمد ابکا مدیرعامل شرکت فولاد تکنیک طی هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن با اعلام آمار از ظرفیت تولید فولاد خام ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد خام کشور 23میلیون تن می باشد. حدود 22 میلیون تن ظرفیت نیز در دست اجرا می باشد که با این اوصاف تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد خام تا سال 1404 دور از انتظار نیست.
محمد ابکا در ادامه افزود: در حال حاضر مهم ترین مشکل صنعت فولاد، کمبود گندله و کنسانتره می باشد که برای حل این چالش پروژه‌های اکتشافی تعریف شده‌اند. در صورتیکه پروژه های اکتشافی تحقق نیابند، ایران واردکننده سنگ آهن می شود. 
وی در اخر خاطر نشان کرد: ما در زمینه صادرات دچار اشتباه شدیم و دقیقا برعکس دنیا عمل کرده ایم از کل صادرات فولاد ایران ۶۷ درصد فولاد خام، ۱۲ درصد محصول طولی و ۲۲ درصد محصول تخت بوده است که این به معنی است که صادرات صنعت فولاد ایران به سمت ارزش افزوده بیشتر نرفته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)