غیر واقعی بودن نرخ نهایی آهن آلات

غیر واقعی بودن نرخ نهایی آهن آلات
غیر واقعی بودن نرخ نهایی آهن آلات

طی هفته جاری بنا بر برخی شنیده ها از بازار آهن، متوجه شدیم که روند افزایشی نرخ شمش در بازار القایی یک اجماع و خاستگاه صنفی است؛ گویا این حوزه طبق توافقات صنفی که صورت گرفته است‌ برای دستیابی به یک هدف مشخص ...

طی هفته جاری بنا بر برخی شنیده ها از بازار آهن، متوجه شدیم که روند افزایشی نرخ شمش در بازار القایی یک اجماع و خاستگاه صنفی است؛ گویا این حوزه طبق توافقات صنفی که صورت گرفته است‌ برای دستیابی به یک هدف مشخص حرکت می کند و ظاهرا توجهی به معاملات شمش در بورس کالا و روند آهسته مرکزی بازار ندارد.
این افزایش قیمت شمش در حوزه القایی در حالی صورت گرفت که شاهد یک سیگنال کاملا متضاد در معاملات شمش در بورس کالا بوده ایم، بطوریکه از نرخ معاملاتی ۲۲۱،۵۰۰ تن شمش عرضه و معامله شده در بورس کالا طی دو هفته گذشته بر‌می‌آید، متوسط نرخ معاملاتی این دو هفته حدودا ۴۹۹۰ تومان به همراه مالیات می باشد که اختلاف فاحش حدود کیلویی ۴۰۰ تومانی را نسبت به میانگین نرخ شمش بازار آزاد نشان می دهد.

همین موضوع باعث شده است تا شاهد اختلاف قیمت قابل توجه حدودا ۸۰۰ تومانی بین کف و سقف قیمت های پیشنهادی محصول نهایی میلگرد آجدار در بازه قیمتی حدود ۵۹۰۰ تا ۶۷۰۰ تومان طی یکی دو روز گذشته در بازار داخلی باشیم، بطوریکه در مواردی این اختلاف قیمت قابل توجه نرخ محصول نهایی، به راحتی اختلاف کرایه حمل میلگرد آجدار مبادی فعال در کف قیمت پیشنهادی بازار مثل ابرکوه، اروند، بافق یزد، خلیج فارس، کوثر و تعدادی دیگری از محصول پیشنهادی اینگونه مبادی را برای حمل به دورترین نقاط کشور براحتی پوشش خواهد داد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، تبعات این رفتار، به تدریج منجر به کوچک تر شدن سهم بازار و سفره حوزه نورد در بخش واقعا خصوصی خواهد بود و قطعا سهم میلگرد آجدار تولیدی کارخانجات نیمه دولتی یا برخی از کارخانجات بزرگ نورد کشور که از شمش معاملاتی بورس کالا تغذیه می کنند، از بازار داخلی به مراتب بیشتر از تغذیه کنندگان از شمش بازار القایی خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (6)

  • علی
    علی1398/12/25 - 06:34 پاسخ

    سلام دوستان مگر همین الانشم تحریم نیست فولاد ایران پس از کدوم تحریم فروردین صحبت میکنین؟ پرایس عزیز لطفا درج فرمایید

  • محمد
    محمد1398/12/24 - 11:10 پاسخ

    مهرزاد جان فکر کنم وقتی تحریم فولاد ایران شروع بشه یعنی اینکه هیچ کشوری حق خرید فولاد از ایران نداره که در این صورت طبیعیه که قیمت پایین بیاد . ولی اینجا ایرانه و داستان های خودشو داره . واقعا سخته پیش بینی قیمتا . ما که فقط امیدواریم قیمتا پایین بیاد

  • مهرزاد
    مهرزاد1398/12/22 - 16:12 پاسخ

    میلگرد بعداز عید۷۵۰۰احتمالا صادرات شدید جای صادرات نفت ارزونو بگیره.البته نظرشخصیه منه

  • اسماعیل
    اسماعیل1398/12/22 - 14:02 پاسخ

    هیچکس هم فکر نمی کرد قیمت نفت بشه 30دلار ولی الان شده. قیمت میلگرد آخر فروردین 99 دیدن است.

  • رضا موسوی
    رضا موسوی1398/12/22 - 12:26 پاسخ

    دوستان گمان کنیم این عزیزان کامنت میزنن میاد پایین فکر نکنم بیاد پایین

    • محسن
      محسن1398/12/22 - 13:04

      خب شما بخر 😉😉 مهم باقی دوستان هست ک نخریم و بعد ۲۰ فروردین عملا دیکه صادرات به عراق نخواهیم داشت🙈🙈