فرار مالیاتی به بازار آهن رسید

فرار مالیاتی به بازار آهن رسید
فرار مالیاتی به بازار آهن رسید

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، باتوجه به مسایل اقتصادی حاکم بر کشور و قرار گرفتن جمع کثیری از جامعه در تنگناهای مالی یکی از موضوعات اصلی، در سال جاری که ذهن بسیاری از کاسبان در بازار آهن را به خود مشغول کرده است پرداخت مالیات...

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، باتوجه به مسایل اقتصادی حاکم بر کشور و قرار گرفتن جمع کثیری از جامعه در تنگناهای مالی یکی از موضوعات اصلی، در سال جاری که ذهن بسیاری از کاسبان در بازار آهن را به خود مشغول کرده است پرداخت مالیات با توجه به سایه رکود بر بازار می باشد.

از این رو افرادی که دارای پرونده های مالیاتی هستند به دو دسته تقسیم می شوند:

اشخاص حقیقی که نحوه ی محاسبه مالیات ایشان  ۳۵ درصد  از فروش(به عنوان سود فروش) می باشد. این افراد می بایستی عددی بین ۲۵الی ۳۰درصد سود فروش خود را به عنوان مالیات عملکرد و ۹درصد سود را به عنوان ارزش افزوده پرداخت کنند و به عبارت دیگر برای این دسته(اشخاص حقیقی) به ازای هر کیلو گرم فروش حدود ۳۶تومان  مالیات عملکرد (به غیر از ارزش افزوده)منظور خواهد شد .

دسته دوم اشخاص حقوقی هستند که ضریب سود این گروه ۲/۵درصد فروش است که از این میزان میبایستی ۲۵درصد آنرا به عنوان مالیات پرداخت کنند.به عبارت دیگر برای اشخاص حقوقی به ازای هر کیلو فروش مقداری در حدود کیلویی ۲۷تومان به غیر از ارزش افزوده منظور خواهد شد.

بدین ترتیب با دو گروه در حوزه مالیاتی بازار آهن مواجه می باشیم  گروه اول که هم چنان به دنبال بارهای بدون فاکتوردر بازار بوده و هیچ گونه مجوز صنفی نداشته وبا حساب بستگان ویا کارمندان خود مشغول به جابجایی وجوه می باشند. البته  این گروه  با ریسک کاری بالایی مواجه هستند که ممکن است در صورت گرفتار شدن در تله های مالیاتی چیزی بیش ازعایدی  خود را بابت مالیات پرداخت نمایند.

گروه دیگر افرادی هستند که با  مجوز صنفی  طبق روال سابق مشغول فعالیت با کمسیون های ۵ الی ۱۰تومانی می باشند، غافل از اینکه این اعداد به هیچ وجه مورد تایید حوزه های مالیاتی نبوده ومبنای محاسبه ی سود، چرخش مالی شخص حقیقی و یا حقوقی می باشد و نه دفاتر مالی ثبت شده بوسیله خود اشخاص که گاها با نشان دادن سودهای کمتر از ارقام فوق(کمسیون های ۵ الی ۱۰تومانی)  و یا نشان دادن زیان احتمالی در دفاتر رسمی سعی دارند راه نجاتی از پرداخت مالیات بیابند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • علی
    علی1398/05/07 - 08:59 پاسخ

    شما هر تیتری بزنید یه عده بدون اینکه بخونن فقط میگن میلگرد نخرید تا ارزون بشه ! بابا اصلا این مورد چه ربطی به قیمت داره سود خرده فروشی آهن آلات حداکثر ۳ درصد بیشتر نیست حالا قیمت هرچی باشه ولی اداره دارایی با این که می‌دونه به مرگ میگیره تا به تب راضی بشی ،من آهن فروشم چند سال پیش حدود ۸ نفر پیش من مشغول کار بودند و زندگی میکردند الان فقط ۱ نفر وخودم هستیم ولی اکثرا بیکاریم همش هم بدلیل تورم بالاست خدا کنه میلگرد بشه کیلویی ۵۰۰ تومن فقطکسب وکار رونق داشته باشه الان اون ۷ نفری که از پیش من رفتن یا بیکارن یا دستفروشی میکنند

  • بی خانمان
    بی خانمان1398/05/06 - 19:18 پاسخ

    به امید خدا از دور صدای شکسته شدن استخوانهای گران فروشان میلگرد به گوش میرسد

  • محمدی
    محمدی1398/05/06 - 16:54 پاسخ

    مصرف کننده عزیز فقط نخرید تا به قیمت واقعی برسه تو این ماه کاهش شدید در راه است

  • محسن
    محسن1398/05/06 - 16:53 پاسخ

    مالیات کجا بود!؟ فقط کارمندای طفلی باید مالیات بدن😆😔