فراز و نشیب بازار فولاد

فراز و نشیب بازار فولاد
فراز و نشیب بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارفولاد ، به دلیل تعطیلات سال نو چینی ها  طبیعتا بازار سنگ آهن در سکوت به سر می برد. البته آخر هفته تغییراتی جزئی در بازار مشاهده شد که آن هم بیشتر ناشی از جو روانی بازار بود.  بازار سنگ آهن صادراتی ایران نیز طبق آخرین آمارها در ثبات به سر می برد. برخلاف سنگ آهن ، قیمت قراضه وارداتی در ترکیه به طور متوسط ۷ تا ۱۰ دلار نسبت به هفته قبل رشد داشت. به دلیل اینکه تقاضای فولاد در ترکیه بالاست ، کارخانه ها به

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارفولاد ، به دلیل تعطیلات سال نو چینی ها  طبیعتا بازار سنگ آهن در سکوت به سر می برد. البته آخر هفته تغییراتی جزئی در بازار مشاهده شد که آن هم بیشتر ناشی از جو روانی بازار بود.  بازار سنگ آهن صادراتی ایران نیز طبق آخرین آمارها در ثبات به سر می برد. برخلاف سنگ آهن ، قیمت قراضه وارداتی در ترکیه به طور متوسط ۷ تا ۱۰ دلار نسبت به هفته قبل رشد داشت. به دلیل اینکه تقاضای فولاد در ترکیه بالاست  ، کارخانه ها به دنبال خرید قراضه اند. از این سو با افزایش تقاضا قیمت ها نیز رشد داشته است.
بیلت وارداتی بازار فولاد ، هفته گذشته در ترکیه رشد قیمت داشت و خریدارها نیز آن را پذیرفتند چون بازار فولاد نیز همراه با رونق بوده و باید بیلت مورد نیاز خود را خریداری می کردند. بیلت صادراتی نیز۵ تا ۱۰ دلار رشد داشت و ۵۲۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه شد. در خاور دور بازار هنوز به خاطر تعطیلات چین در سکوت بود ولی در ترکیه خریدهایی صورت گرفت و بیلت صادراتی چین ۵۴۵ دلار هر تن فوب شنیده شد که ۵ دلار رشد داشت. 

در بخش مقاطع هفته گذشته میلگرد صادراتی چین ۵۵۲ دلار هر تن فوب و در ثبات بود. آخر هفته در بورس شانگهای قیمت قرارداد میلگرد ۱۳ دلار در هر تن بالا رفت . در ترکیه میلگرد صادراتی ۵۷۵ دلار هر تن فوب شنیده شد ولی در بازار اروپا میلگرد یک یورو افت داشت و ۵۶۱ یورو هر تن درب کارخانه شد .
با بررسی آمارها این موضوع قابل مشاهده است که بازارهای جهانی فولاد در شرایط نسبتا ثابتی قرار دارد به ‌طوری ‌که متأثر از تعطیلات عید فوریه در چین معاملات حالت راکدی به خود گرفته است ولی با این وجود ثبات قیمتی چندانی وجود ندارد و همچنان شاهد افزایش قیمت فولادهای آلیاژی و مقاطع مختلف مانند میلگرد آجدار هستیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)