فروکش التهابات بازار آهن

فروکش التهابات بازار آهن
فروکش التهابات بازار آهن

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز نوسانات صعودی داشت و دلار از کانال نیمه ۲۷ هزار تومان اندکی فراتر رفته و روی قیمت ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد، بازار آهن تقریبا به آرامش رسیده بود و قیمت ها ثابت همراه با کاهش جزئی در برخی مبادی فروش میلگرد اعلام شد. برخی از مبادی...

آهن پرایس: در روز گذشته نرخ ارز نوسانات صعودی داشت و دلار از کانال نیمه ۲۷ هزار تومان اندکی فراتر رفته و روی قیمت ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد، بازار آهن تقریبا به آرامش رسیده بود و قیمت ها ثابت همراه با کاهش جزئی در برخی مبادی فروش میلگرد اعلام شد. برخی از مبادی فروش چشم انتظارند که با کاهش میزان نوسانات بازار بخشی از یخزدگی بازار و اصطلاحا خواب عمیق بازار برطرف شود و سازوکار فروش بهبود یابد، البته تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده  و همچنین میزان بودجه عمرانی در 5 ماه اولیه سال جاری نشان دهنده ی ادامه رکود بازار خواهد بود.

نقطه مبهمی که وجود دارد، سخنرانی ریاست جمهوری ایران در سازمان ملل تغییر محسوسی بر بازارها نداشته و اثری منفی یا مثبت در این زمینه رویت نشد، فضای فعلی بیانگر ابهامات نسبت به آینده مذاکرات وین است. به طور کلی با توجه به روند قیمت های جهانی و همچنین تولیدات چین و از سوی دیگر بازگشت قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بورس سنگاپور به محدوده ی 100 دلار و همچنین نوسانات ارز در کانال 27 هزار تومان می توان پیش بینی کرد که قوی ترین سناریو برای بازار ادامه ثبات قیمت هاست. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش هیجانی قیمت آهن

با بررسی قیمت روزانه آهن مشاهده شد که در روز گذشته اکثر مبادی فروش قیمت میلگرد را ثابت لحاظ کردند و تعداد کمی از شرکت ها نیز کاهش 150 الی 200 تومانی را اعمال کرده اند. در روز گذشته میلگرد 12 ذوب آهن اصفهان روی قیمت 16 هزار و 700 تومان اعلام شد. قیمت نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها تغییری نداشت و ثابت اعلام شد. ناودانی 6 شکفته در روز گذشته روی قیمت 15هزار و 800 تومان اعلام شد. 

قیمت تیرآهن نیز در روز گذشته تقریبا ثابت اعلام شد و در شاخه های پر فروش ذوب آهن نیز کاهش 20 الی 30 هزار تومانی اعلام گردید. تیرآهن 16 ذوب آهن اصفهان در روز گذشته با کاهش 10 هزار تومانی روی قیمت 2 میلیون و 930 هزار تومان اعلام شد. در بازار پروفیل نیز قیمت ها با ثبات اعلام شد و بعضا برخی از شرکت ها کاهش 100 و 200 تومانی را اعمال کردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 2 از 5 - 3 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)