فولاد در انتظار فوران قیمت

فولاد در انتظار فوران قیمت ها
فولاد در انتظار فوران قیمت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نوسانات بازار حاکی از وقوع اتفاقاتی بزرگ در این حوزه می باشد همانند آتشفشانی که قبل از شروع به فوران با تحرکات عجیب و کوچک خود سعی در اطلاع رسانی نسبت به پدیده ای بزرگ تر ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نوسانات بازار حاکی از وقوع اتفاقاتی بزرگ در این حوزه می باشد همانند آتشفشانی که قبل از شروع به فوران با تحرکات عجیب و کوچک خود سعی در اطلاع رسانی نسبت به پدیده ای بزرگ تر می باشد. دقیقا شبیه رخداد های همین صنعت که اگر عرضه‌ها به هر دلیل تقویت شود و یا دولت میل جدی‌تری به مدیریت بازار با رویکردهای تجاری داشته باشد، انفجار قیمت‌ها و سقوط آزاد نرخ در بسیاری از بازارهای فولادی قطعی خواهد بود که در برابر این احتمال اگر حمایت از سازوکار بازار مخابره نشود و این بازی‌های قیمتی ادامه یابد، پتانسیل رشد نرخ در بازار میلگرد هم به تبعیت از بازارهای جانبی به وجود می آید. اگر تجار که از موجودی انبارهای بالایی برخوردار هستند احتمال رشد بهای میلگرد را در نظر بگیرند و در برابر فروش مانع ایجاد کرده و حتی تمایل اندکی به خرید پیدا کنند از این حیث جریان عمومی بازار رشد نرخ جدیدی را تجربه خواهد کرد.

این وضعیت در کالاهایی که به هر دلیل تزریق آن به بازار با وقفه یا کندی صورت گرفته یا جذابیت خرید آن تقویت شده بیش از سایر بازارها ایفای نقش کرده است. این روند تاکنون ادامه داشته و اگر تزریق کالا تقویت شده و به هر دلیل این جریان نقدینگی را با عدم رشد قیمت‌ها سرخورده سازد، جریان بازارها به سرعت تغییر خواهد کرد.

تغذیه بازار برای اصلاح این شرایط کافی است و حتی اگر فعالان بازار به احتمال رشد عرضه‌ها یقین کنند، این جریان ممکن است معکوس شده و خریداران امروز به سرعت به فروشندگان فردا و هفته آینده بدل خواهند شد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که تلاش‌ها برای رشد عرضه در بازار داخلی تقویت شده است و همین شایعات اگر با چند داده واقعی و قابل لمس همراه شود، تقاضای سفته‌بازی فعلی به‌شدت تغییر فاز خواهد داد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • اسماعیل
    اسماعیل1398/10/12 - 12:54 پاسخ

    سلام در این مواقع دولت و دستگاه های نظارتی کجا هستن؟ چطور صنعتی که تحریم است و به سختی صادرات می کنه برای بازار داخلی این همه ناز می کنه و قیمت رو بالا می بره؟ مثلا دلار از 12به 14میره قیمت میلگرد از 4200به 5200میره وقتی دلار 13 میشه میلگرد همون 5200باقی می مونه؟ آهن پرایس عزیز داستان دقیقا چیه ما که نفهمیدیم