فولاد در داخل کشور گران نیست

فولاد در داخل کشور گران نیست
فولاد در داخل کشور گران نیست

احرامیان عضو هییت مدیره انجمن فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به قیمت فولاد در کشور عنوان کرد: در کشور ما قیمت فولاد هم در محصول و هم در نهاده ها با واسطه گری ارز به قیمت های جهانی متصل می باشد، در نتیجه قیمت فولاد در بازار داخلی باید در هر شرایطی به قیمت های جهانی نزدیک باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، احرامیان در ادامه افزود: با توجه به اینکه در کشور ما همیشه مازاد ارزی وجود دارد، در هر حالتی قیمت فولاد داخلی ازقیمت های جهانی کمتر می باشد

احرامیان عضو هییت مدیره انجمن فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به قیمت فولاد در کشور عنوان کرد: در کشور ما قیمت فولاد هم در محصول و هم در نهاده ها با واسطه گری ارز به قیمت های جهانی متصل می باشد، در نتیجه قیمت فولاد در بازار داخلی باید در هر شرایطی به قیمت های جهانی نزدیک باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، احرامیان در ادامه افزود: با توجه به اینکه در کشور ما همیشه مازاد ارزی وجود دارد، در هر حالتی قیمت فولاد داخلی ازقیمت های جهانی کمتر می باشد و ایران یکی از ارزان ترین کشور ها در زمینه فولاد می باشد که همیشه این میزان فاصله در جهان حفظ شده است. در نتیجه در کشور ما موضوعی مبنی بر گرانی فولاد وجود ندارد.

عضو هییت مدیره انجمن فولاد ایران اظهار داشت: با توجه به این موضوع، قیمت فولاد داخلی پس از افزایش 17 درصدی قیمت های جهانی بالا رفته و افزایش 15 درصدی را در مقایسه با سال گذشته برای خود به ثبت رسانده است. البته میزان تاثیر بالا رفتن قیمت فولاد بر صنعت ساختمان بسیار ناچیز می باشد چرا که فولاد سهم بسیار کمی از هزینه های تمام شده ساختمان را تشکیل می دهد. برای مثال در هر متر ساختمان، صد کیلو انواع فولاد مصرف میشود و افزایش قیمت فولاد هر کیلو ۲۰۰۰ به ۲۵۰۰ و در نتیجه افزایش ۵۰ هزار تومانی در هر متر مکعب، نمیتواند در قیمت ساختمان، رونق و رکود بخش مسکن تاثیرگذار باشد

احرامیان در ادامه افزود:کیفیت فولاد وارداتی با فولاد داخلی تفاوت چندانی ندارد و هر دو آن ها دارای استاندارد هستند. اگرچه در این میان برخی از وارد کنندگان سعی بر این دارند که با هزینه کمتر محصولی با کیفیت پایین تر وارد کنند.

بهادر احرامیان در پایان خاطر نشان کرد: طی روز های آینده دلار دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومان برای وارد کنندگان فولاد تخصیص داده خواهد شد و با اشاره به آینده برجام و تاثیر بر صنعت فولاد کشور لغو برجام نیز میتواند از کانال مراودات بانکی و جریمه احتمالی شرکتها و کشورها، ما را به عنوان صادرکننده فولاد تحت تاثیر قرار دهد.

مجموعه آهن پرایس در مجتمع فروش آهن آلات تهران واقع شده است که با مراجعه به سایت مجموعه اهن پرایس می توانید آدرس بازار آهن تهران را در آن بیابید. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرامی مجموعه از قیمت روز آهن آلاتبا خبر شده و برای مشاوره در زمینه آهن آلات و یا خرید آهن با شماره گیری 54103-021 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)