فولاد، کالای پرحجم تجارت

فولاد، کالای پرحجم تجارت
فولاد، کالای پرحجم تجارت

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فولاد یکی ازکالا های مهم تأثیرگذاردررشدوتوسعه صنعتی کشور ها است. این کالا بعد از نفت وگاز دومین کالای پرحجم تجارت جهانی راتشکیل می دهد و تعداد زیادی ازصنایع پایه از قبیل حمل و نقل،ساختمان،ساخت ماشین آلات، معدن و دیگرصنایع مرتبط با تولید و انتقال انرژی به صنعت فولاد وابسته هستند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فولاد یکی ازکالا های مهم تأثیرگذاردررشدوتوسعه صنعتی کشور ها است. این کالا بعد از نفت وگاز دومین کالای پرحجم تجارت جهانی راتشکیل می دهد و تعداد زیادی ازصنایع پایه از قبیل حمل و نقل،ساختمان،ساخت ماشین آلات، معدن و دیگرصنایع مرتبط با تولید و انتقال انرژی به صنعت فولاد وابسته هستند.
بازار فولاد نقش مهمي در پايداري جهان مدرن امروز داشته  وبه همين دليل، توسعه صنعت فولاد، اهميت ويژه -‌اي در توسعه اقتصادي کشور ها دارا است و هم چنین تقاضاي فولاد در جهان نيز همواره، از روند افزاينده و رو به گسترش بی نصیب نمانده است.
در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیارد و611  میلیون تن فولاد خام در جهان تولید می شود که71 درصد از سطح تولید آن در سال2000  بیشتر است. این رشد چشمگیر عمدتاً به رشد تولید فولاد خام در چین که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان است مربوط می شود.کشور های ژاپن،آمریکا و هند در رتبه های بعدی بزرگترین تولید کنندگان فولاد جهان قرار دارند.
سهم کشور های پیشرفته در تولید فولاد طی دهه گذشته کاهنده بوده و به کشورهای خاورمیانه، آسیا و سایر اروپا واگذار شده است. یکی از مهم ترین دلایل کاهش و افزایش سهم ها، استراتژی بلند مدت کشور های پیشرفته مبنی بر انتقال فناوری فولاد به کشور های دارای منابع انرژی است..
از این رو، کشور های پیشرفته به سمت سرمایه گذاری در بخش هایی از صنعت فولاد مانند فولادهای آلیاژی، کیفی و محصولات نهایی جدید حرکت کرده اند که انرژی بری و آلایندگی کمتری دارند و ارزش افزوده بیشتری تولید می کنند. از سوی دیگر، بحران مالی جهان و بحران منطقه یورو نیز بر شدت این کاهش افزوده است. صنعت فولاد هند سعی دارد تا با افزایش ظرفیت موجب رشد اقتصادی بیشتری برای کشور شود. اما در چین، ظرفیت مازاد فولاد سازی ‌ها بر این صنعت سایه افکنده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)