فولادهای خاص چرخه‌ای ارزش‌آفرین

فولادهای خاص چرخه‌ای ارزش‌آفرین
فولادهای خاص چرخه‌ای ارزش‌آفرین

تولیدکنندگان صنعت فولادسازی کشوربا کاهش تقاضا و انبار شدن کالا روبه‌رو شده اند زیرا به اندازه زیادی فولاد تولید شده بود؛ به عنوان یکی از راهکارهای چرخه این صنعت میتوان به تعیین اهداف صادراتی و گسترش بازارهای جهانی اشاره کرد،البته تغییر رویه از سمت تولید فولاد خام و ساده به سمت تولید فولادهای خاص و آلیاژی باشد میتواند بهترین راهکار برای خروج از چنین رکود و اشباع تولیدی باشد. در واقع اگر همچنان کارخانه های تولید فولاد کشور ...

تولیدکنندگان صنعت فولادسازی کشوربا کاهش تقاضا و انبار شدن کالا روبه‌رو شده اند زیرا به اندازه زیادی فولاد تولید شده بود؛ به عنوان یکی از راهکارهای چرخه این صنعت میتوان به تعیین اهداف صادراتی و گسترش بازارهای جهانی اشاره کرد،البته تغییر رویه از سمت تولید فولاد خام و ساده به سمت تولید فولادهای آلیاژی باشد میتواند بهترین راهکار برای خروج از چنین رکود و اشباع تولیدی باشد. در واقع اگر همچنان کارخانه های تولید فولاد کشور اقدام به تولیدات ساده و خام کنند بطور نامحدودی کنند، در طی یک زمان میان مدت جزتولید انبوه و پر کردن بازار اتفاق دیگری برایشان نخواهد افتاد.

بنابراین بهترین عکس العمل  این است که برای فرهم کردن زمینه ی بازار رقابتی در صنعت فولاد کشور ، کارخانه بیش از پیش تغییر رویه داده و تولیدات ویژه را در راستای برنامه‌های خود قرار دهند.زیرا این اقدام سبب میشود تا ایجاد ارزش‌افزوده بالایی برای این صنعت شود و می‌تواند در شرایط رکودی بازار وضعیت نجات‌دهنده ای باشد . البته باید به این موضوع آگاه بود که زیرساختارهای فولادسازی در کشور برمبنای تولید فولاد خام طراحی شده است، از این‌رو این تغییر رویه نیازمند فناوری جدید و دانش روز است. از این‌رو برای ایجاد چنین تغییراتی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه هستیم. اما با علم به این موضوع که این تغییرات با هر میزان سرمایه‌گذاری می‌تواند در بلندمدت به سود صنعت مادر در کشور باشد، یک ضرورت به‌شمار می‌آید. از این‌رو می‌طلبد که باوجود سختی‌های پیش‌رو در تغییرات زیرساختاری در فولادسازی کشور بیش از پیش به‌سوی تولید فولادهای خاص‌تر گام برداشت که البته این موضوع همت بیشتر بخش خصوصی را می‌طلبد.

برای ورود به کانال ما در تلگرام کلیک کنید !

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)