قاره آسيا بزرگ‌ترين توليدكننده فولاد

قاره آسيا بزرگ‌ترين توليدكننده فولاد
قاره آسيا بزرگ‌ترين توليدكننده فولاد

بر اساس آمار های بدست آمده از سوی اتحادیه جهانی فولادسازی، در ماه ژوئن سال 2017، میزان 141 میلیون تن فولاد در دنیا تولید شده است که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال 2016، 3.2 درصد افزایش داشته است. در نیمه اول سال جاری 836 میلیون تن فولاد تولیده شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 4.5 درصد رشد داشته است. در نیمه اول سال جاری به دلیل بهبود شرایط اقتصادی دنیا ...

بر اساس آمار های بدست آمده از سوی اتحادیه جهانی فولادسازی، در ماه ژوئن سال 2017، میزان 141 میلیون تن فولاد در دنیا تولید شده است که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال 2016، 3.2 درصد افزایش داشته است. در نیمه اول سال جاری 836 میلیون تن فولاد تولیده شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 4.5 درصد رشد داشته است. در نیمه اول سال جاری به دلیل بهبود شرایط اقتصادی دنیا و بالا رفتن میزان تقاضا، میزان تولید فولاد در اکثر کشورها با افزایش رو به رو شد.

در طول این مدت، قاره آسیا بزرگترین تولید کننده دنیا شناخته شد که وجود کشور چین در آسیا سبب شد تا این قاره به این مهم دست یابد. در نیمه اول سال جاری  قاره آسیا 4.8 درصد رشد تولید فولاد را داشته و تولید فولاد را به 576.8 میلیون تن رسانده است. در این مدت میزان تولید فولاد در کشور های عضو اتحادیه اروپا 86.1 میلیون تن و همچنین در آمریکای شمالی 57.4 میلیون تن بوده است. در کشور های مشترک المنافع نیز در سال 2017 میزان 49.7 میلیون تن تولید بوده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 2.5 درصد کاهش داشته است.

چین بزرگترین تولید کننده فولاد

در آخرین ماه از نیمه ماه سال جاری، در کشور چین حدود 73.2 میلیون تن فولاد تولید شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته 5.7 درصد افزایش داشته است. این در شرایطی است که کشورهای تولید کننده دیگر در آسیا مقداری کمتر از 10 میلیون تن در این بازه زمانی تولید کرده اند. در ماه ژوئن، میزان تولید کشور ژاپن 8.4 میلیون تن بوده این در شرایطی است که کره جنوبی در همین ماه 5.9 میلیون تن فولاد تولید کرده است. اگرچه میزان تولید ژاپن از کره بیشتر بوده اما میزان تولید ژاپن در مقایسه با سال گذشته 4.3 درصد کاهش داشته است و میزان تولید کره جنوبی نسبت به سال گذشته 7.7 درصد رشد داشته است.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان بزرگترین تولید کننده فولاد، در اخرین ماه از نیمه ماه سال جاری میزان 3.6 میلیون تن فولاد تولید کرده که این میزان در مقایسه با سلال گذشته 1.7 درصد کاهش داشته است. این در شرایطی است که کشور ایتالیا توانست با رشد 1.8 درصدی میزان تولید خود را به 2.1 میلیون تن برساند. کشور ترکیه هم که خارج از اتحادیه اروپا وجود دارد،  میزان تولید خود را به 3 میلیون تن رساند و با رشد 7.1 درصدی مواجه شد. میزان تولید کشور های امریکا و برزیل هم به ترتیب 6.7 و 2.6 میلیون تن می باشد.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)