قطعی برق معضل جدید صنعت فولاد

قطعی برق معضل جدید صنعت فولاد
قطعی برق معضل جدید صنعت فولاد

آهن پرایس: کامران وکیل دبیراتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران درباره ی قطعی های اخیر اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل گرما و شروع  قطعی برق، صنعت فولاد دچار بحران کاهش تولید محصولات فولادی شده است، این در حالی است که شرکت ملی توانیر با تمام فولادسازان ...

آهن پرایس: کامران وکیل دبیراتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران درباره ی قطعی های اخیر اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل گرما و شروع  قطعی برق، صنعت فولاد دچار بحران کاهش تولید محصولات فولادی شده است، این در حالی است که شرکت ملی توانیر با تمام فولادسازان قرارداد همکاری منعقد کرده است تا برق مصرفی آنها را تامین کند. وکیل در ادامه تشریح کرد: با وجود این که در اولین روزهای خاموشی بسیاری از فولادسازان شروع به بستن قراردادهای چند جانبه با شرکت توانیر کردند اما همچنان برق تولیدکنندگان فولاد قطع می شود که با در نظر گرفتن این شرایط تحقق یافتن تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ دور از انتظار به نظر می رسد. 

وی افزود: تامین انرژی مصارف خانگی اولویت اول شرکت ملی توانیر است و چنانچه  سطح مصارف خانگی از تامین انرژی توانیر بیشتر باشد با وجود قراردادهای اولیه ، تامین مصرف برق صنعتی  در اولویت بعدی قرار دارد که با افزایش روز افزون جمعیت و همچنین نیاز کشور، درصد رشد آن قابل پیش بینی است. با وجود اینکه  دارای ذخایر گازی زیادی هستیم و در ساخت نیروگاه هم به خود کفایی رسیده ایم اما چند سالی است که در تامین برق با مشکل رو به رو شده ایم. همچنین سعید عابدی مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه  در این رابطه گفت: وزارت نیرو درباره تامین برق واحدهای تولیدی تصمیم می گیرد و علیرغم قراردادهای تامین برق فولاد مبارکه با شرکت توانیر ، بورس انرژی و برخی شرکت های خصوصی در شرایطی برق به بخش خانگی تخصیص داده می شود.

سعید عابدی در رابطه با تامین انرژی و برق برای تولیدکنندگان فولاد افزود: شرکت فولاد مبارکه نه تنها با شرکت توانیر بلکه با شرکت های تولید کننده خصوصی و بورس انرژی قراردادهایی برای تامین برق منعقد کرده است،اما مشکل اینجاست تامین برق و انرژی فولاد مبارکه زمانی ممکن خواهد بود که شرکت ملی توانیر یا وزارت نیرو مشکل برق های خانگی و اضطراری را نداشته باشد. وی درباره قراردادهای امسال شرکت فولاد مبارکه با شرکت های تامین برق و توانیر افزود: امسال اعمال محدودیت برق اعلام نشده ولی بطور ضمنی گفته شده که قطعی برق خواهیم داشت،مطمئنا امسال شرکت فولاد مبارکه کمبود برق خواهد داشت و در پی آن تولید هم کاهشی خواهد بود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: رکن اصلی صادرات زنجیره فولاد

مدیرخرید مواد اولیه فولاد مبارکه در پایان افزود:  فولاد مبارکه در سال ۹۹ غیر از کمبود گاز کمبود برق هم داشت و علت این بود که ذخیره برق و گاز به حداقل رسیده بود. تا پیش از این در هنگام کمبود برق یا گاز یکی از این دو نوع انرژی جایگزین می شد ولی در سال گذشته با وجود کمبود برق و گاز توانستیم رکورد تولید را بزنیم و بیشترین مقدار ممکن را در ۴۰ سال اخیر تولید کنیم. هر چند امسال کمبود برق در تابستان پیش بینی شده است اما کمبود انرژی ، افت تولید را نیز در پی دارد و باعث می شود که نتوانیم تعهدات خود با بازار را محقق کنیم .

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)