قوانین سخت گیرانه بازار فولاد

قوانین سخت گیرانه بازار فولاد
قوانین سخت گیرانه بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نابسامانی در عوامل طبیعی و غیرطبیعی همواره بر فروش و عرضه محصولات در بازار نقش مهم و اساسی را بازی می‌کند از این رو تغییرات موجب می‌شود تا در برخورد با قوانین، آیین‌ نامه ‌ها و اقدامات اجرایی تجدید نظر صورت گرفته و مطابق با آن برنامه ‌ریزی و راهبرد ها...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نابسامانی در عوامل طبیعی و غیرطبیعی همواره بر فروش و عرضه محصولات در بازار نقش مهم و اساسی را بازی می‌کند از این رو تغییرات موجب می‌شود تا در برخورد با قوانین، آیین‌ نامه ‌ها و اقدامات اجرایی تجدید نظر صورت گرفته و مطابق با آن برنامه ‌ریزی و راهبرد ها را مشخص کرد. زنجیره فولاد هم یکی از مواردی است که باید با توجه به نیاز روز برای آن تصمیم‌ گیری‌ های مناسب اتخاذ شود.

شیوع ویروس سبب به خطر افتادن بیشتر بازارهایی که با فولاد سر و کار دارند خواهد شد و این بازار را به دلیل کاهش عملیات ‌های ساختمانی و عمرانی به سمت کوچک شدن بازار چه در داخل و چه در خارج از کشور پیش خواهد برد. بازار داخلی فولاد و سنگ آهن ایران متاثر از دو عامل تحریم و کرونا آسیب خواهد دید و سبب خواهد شد تا تولید ناخالص ملی کاهش یابد. 

در این شرایط باید انتظار داشت تا میزان تولیدات در صنعت فولاد کاهش یافته و از طرفی کاهش مصرف داشته باشیم. در این صورت موازنه‌ای که برای توسعه میان بخش معدن و صنایع معدنی تولید کنسانتره و گندله و راه ‌اندازی واحد های جدید برای تولید بود از بین می ‌رود چرا که با انجام این اقدامات در سال ۹۸ توانستیم به رکورد تولید ۲۶ میلیون تن برسیم و انتظار می‌رفت تا در سال جدید این میزان به عددی بالاتر از ۲۹ برسد که به نظر می‌ رسد با شرایط پیش‌آمده محقق نشود.

از این رو باید توجه داشت که میزان مصرف داخلی فولاد ما با شرایطی که در آن قرار داریم ۱۰ میلیون تن خواهد بود و اگر بیش از این میزان تولید داشته باشیم باید نگران صادرات محصول باشیم. یکی از بهترین‌ سیاست‌هایی که دولت می‌تواند در سال ۹۹ به صورت موقت در کنار دیگر تعاملات برای عرضه و تقاضا بازار داخلی اتخاذ کند را آزادی عمل برای صادرات زنجیره فولاد در صورت بروز مشکل برای تامین منابع مالی دانست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی1399/02/04 - 00:14 پاسخ

    سلام شما ارائه دهنده و مدافع کارخانجات و سرمایه داران هستید اگر نبودید نظرات مردم را منعکس می کردید که در برابرگرانفروشی کارخانجات کمرشان شکسته است ممنون