قیمت اهن الات 40درصد افزایش یافته است

قیمت اهن الات 40درصد افزایش یافته است

از ابتدای تیر ماه سال جاری تاکنون قیمت آهن آلات حدود 40% افزایش قیمت داشته و در این مدت بازار آهن تهران، شیب قیمتی بالا و نوسانات زیادی را تجربه کرده است. این مقدار از افزایش قیمت ها می تواند علل گوناگونی داسته باشد اما از مهم ترین آنها می توان به گران شدن مواد اولیه و نوسانات قیمت در سطح جهانی اشاره کرد...

از ابتدای تیر ماه سال جاری تاکنون قیمت آهن امروز حدود 40% افزایش قیمت داشته و در این مدت بازار آهن تهران، شیب قیمتی بالا و نوسانات زیادی را تجربه کرده است. این مقدار از افزایش قیمت ها می تواند علل گوناگونی داسته باشد اما از مهم ترین آنها می توان به گران شدن مواد اولیه و نوسانات قیمت در سطح جهانی اشاره کرد. در راستای این اتفاق، رئیس اتحادیه آهن و فولاد کشور عنوان کرده است که : هرچند قیمت اهن الات افزایش یافته اما سود حاصل از این افزایش قیمت ها تنها مختص به تولید کنندگان مواد اولیه بوده است.

محمد آزاد ابتدا اشاره ای کرد به توافق نامه ی جدیدی که اخیرا بین آهن فروشان و سازمان امور مالیاتی به امضا رسیده بود. در این توافق نامه آمده است که آهن فروشان تنها باید نیم درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. به عبارت دیگر در این توافقی که بین اهن فروشان و سازمان مالیاتی کشور به انجام رسیده بود، برای اهن فروشان تخفیف 94درصدی در نظر گرفته شده است. وی علت امضای این توافق نامه را بازگرداندن عده ای از آهن فروشان را به بازار دانست. به عبارت دیگر به منظور ایجاد تمایل برای بازگشتن بخشی از آهن فروشان که اقدام به تعطیل کردن کار خود و ترک بازار کرده بوده اند این توافق نامه صورت گرفته است. وی همچنین ادامه داد اگرچه به دلیل نوسانات قیمت جهانی و گرانی مواد اولیه، قیمت اهن الات در بازار حدود 40% افزایش داشته است اما بازار اهن همچنان درگیر رکود است.

در شرایط کنونی به دلیل جو نامناسبی که در سطح بازار های جهانی وجود دارد، گران شدن مواد اولیه و نوسانات بازار، بسته شدن فروش کارخانه ها، عدم اعلام قیمت از سوی کارخانه ها، بالا بودن میزان تقاضا و حاشیه ی سوی بالای کارخانه ها، نمیتوان وضعیت بازار آهن را پیش بینی کرد و تنها می توان به حدس و گمان بسنده کرد. اما چیزی که روشن است بالا بودن قیمت ها و شیب قیمتی رو به بالا در بازار های جهانی به غیر از ایران نیز می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)