قیمت رقابتی محصولات فولادی ایران

قیمت رقابتی محصولات فولادی ایران
قیمت رقابتی محصولات فولادی ایران

با توجه به رقابتی بودن قیمت ورق های فولادی تولید ایران نسبت به دیگر عرضه کنندگان، این محصول در حال افزایش در بازار جهانی می باشد. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، ایران بدلیل رقابتی بودن قیمت ورق های فولادی اش نسبت به دیگر تولیدکنندگان، روندی آهسته را برای افرایش حضور خود در بازارهای جهانی در پیش گرفته است.طبق آمارهای داده شده از سوی اتحادیه تولیدکنندگان فولاد ایران که در حوزه اختیاراتش نصف عرضه فولاد 

با توجه به رقابتی بودن قیمت ورق های فولادی تولید ایران نسبت به دیگر عرضه کنندگان، این محصول در حال افزایش در بازار جهانی می باشد.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، ایران بدلیل رقابتی بودن قیمت ورق های فولادی اش نسبت به دیگر تولیدکنندگان، روندی آهسته را برای افرایش حضور خود در بازارهای جهانی در پیش گرفته است.طبق آمارهای داده شده از سوی اتحادیه تولیدکنندگان فولاد ایران که در حوزه اختیاراتش نصف عرضه فولاد نیمه فرآوری شده کشور می باشد، در شش ماه ابتدایی سال جاری میزان صادرات ورق های فولادی در مقایسه با سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است و این میزان به 1/6. میلیون تن رسیده است. با این وجود ایران بازهم به دنبال افزایش صادراتش می باشد و قصد دارد تا در ماه منتهی به 21 مارس 2018، میزان صادرات محصولات فولادی نیمه فرآوری شده را تا 5/30 میلیون تن افزایش دهد که در صورت رسیدن به این مهم 24 درصد نسبت به 3/74 میلیون تنی ایران رشد خواهد داشت.

طبق پیش بینی های انجام شده، انتظار می رود حدود 60 تا 70 درصد از میزان صادرات محصولات فولادی نیمه فرآوری شده به ورق های فولادی اختصاص داده شود. قیمت ورق های فولادی ایران در اوایا نوامبر حدود 460 تا 465 دلار در هر تن برای تحویل برروی عرشه کشتی به مشتریان خارجی اعلام گردید. طبق گزارش های بدست آمده در همان موقع یه محموله 20 هزار تنی از سوی یک تاجر با قیمت 480 دلار به کشور تایلند بفروش رسیده است که این محموله دارای هزینه حمل نیز بوده است.

 در حال حاضر، در بازار دریای سیاه، نرخ ورق های فولادی که تولید مشترک المنافع کشورهای مستقل می باشد، برای تحویل بار بر روی عرشه کشتی حدود 470 تا 475 دلار در هرتن اعلام شده است. با توجه به این شرایط دلیل پایین بودن قیمت محصولات فولادی ایران را  می توان عوامل متفاوتی از قبیل منابع طبیعی ارزان و کاهش میزان تقاضای داخلی محصولات دانست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)