قیمت رویایی تیرآهن

قیمت رویایی تیرآهن
قیمت رویایی تیرآهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، با بررسی قیمت تیرآهن در بازه اردیبهشت تا مرداد ۹۹ می توان دریافت که قیمت عرضه  تولید ذوب آهن در بورس ملاک مهمی در قیمت گذاری سایر مقاطع فولادی می باشد به طوری که اگر صف تقاضا  در بورس کالا هیجانی نشود، قیمت در معاملات بورس...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارآهن، با بررسی قیمت تیرآهن در بازه اردیبهشت تا مرداد ۹۹ می توان دریافت که قیمت عرضه  تولید ذوب آهن در بورس ملاک مهمی در قیمت گذاری سایر مقاطع فولادی می باشد به طوری که اگر صف تقاضا  در بورس کالا هیجانی نشود، قیمت در معاملات بورس می‌تواند در سطح قیمت پایه قرار گیرد. البته نباید از تاثیر گذاری عواملی چون نرخ ارز بر قیمت اعلامی کارخانه ها غافل ماند.

در واقع معنا و تفسیرِ فاصله گرفتنِ قیمت های کشف شده و قیمت های پایه عرضه در بورس کالا، مربوط به هیجانی شدن و افزایشی شدن بازار دلار است. درست از همین زمان بود که دلار کانال ۱۶ هزار تومانی خود را شکست. بعد از آن، پس از مکث کوتاه ۵ روزه روی قیمت ۱۸ هزار تومان، با سرعت خود را به قیمت ۲۶ هزار تومان رساند. از این رو می‌توان نتیجه گرفت هنگامی که بازار دلار آرام بگیرد، می تواند به کم شدن فاصله بین این دو قیمت کمک کند. 

یعنی در شرایط آرام بازار دلار و آهن، فاصله بین قیمت پایه عرضه و قیمت کشف شده منطقی می باشد. در شرایط آرام، این فاصله نباید از ۵۰۰ تومان در هر کیلو بیشتر باشد. در حالی که در شرایط نا آرام و ملتهب بازار دلار، این فاصله تا ۲۷۰۰ تومان هم رسیده است.

 
طبق نمودارهای استخراج شده توسط کارشناسان بازار حجم تیرآهن های تحویلی در ۲۰ روز نخست مرداد ماه کاهش یافته و از طرفی از تاریخ ۲۰ مرداد ماه تا انتهای مهرماه این حجم، افزایش دوبرابری پیدا کرده است؛ بنابراین این موضوع را در نظر داشته باشید که در طی هفته آینده احتمال کاهش نسبی عرضه تیرآهن در بازار آزاد وجود دارد که این موضوع می‌تواند باعث تحریک افزایش قیمت تیرآهن در هفته آینده گردد. اما خبر خوب اینکه، از اواخر مرداد ماه عرضه نسبتا کافی تیرآهن در بازار را خواهیم داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)