قیمت فولاد داخلی کمتر از نرخ های جهانی

قیمت فولاد داخلی کمتر از نرخ های جهانی
قیمت فولاد داخلی کمتر از نرخ های جهانی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، طی روز های اخیر بعد از افزایش قیمت در بعضی از محصولات فولادی از قبیل ورق گالوانیزه مجددا شاهد اعتراضاتی مبنی بر افزایش قیمت ها از سوی بعضی مسئولین هستیم که خواسته آن ها کاهش قیمت محصولات فولادی می باشد. پس از این اعتراضات، این موضوع مطرح می شود که ایا طی سال های اخیر قیمت مواد اولیه، سنگ آهن، قراضه، برق، گاز و علی الخصوص دستمزد کارگران ثابت بوده است

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، طی روز های اخیر بعد از افزایش قیمت در بعضی از محصولات فولادی از قبیل ورق گالوانیزه مجددا شاهد اعتراضاتی مبنی بر افزایش قیمت ها از سوی بعضی مسئولین هستیم که خواسته آن ها کاهش قیمت محصولات فولادی می باشد.

پس از این اعتراضات، این موضوع مطرح می شود که ایا طی سال های اخیر قیمت مواد اولیه، سنگ آهن، قراضه، برق، گاز و علی الخصوص دستمزد کارگران ثابت بوده است و افزایشی نداشته است؟ ممکن است بعضی از تولید کنندگان بزرگ بتوانند با این هزینه ها کنار بیایند اما آیا تولید کنندگان کوچک بخش خصوصی هم می توانند این هزینه ها را پرداخت کنند؟

از مهم ترین مشکلات اقتصادی که طی ماه های اخیر برای تولید کنندگان بوجود آمده است، افزایش هزینه ها و حامل های انرژی و همچنین دستمزد ها است که موجب شده فعالیت تولید کنندگان تحت تاثیر این افزایش قیمت ها قرار گیرد که نتیجه این امر تعدیل کارگران می باشد.

کاهش تعرفه واردات فولاد به صلاح کشور نیست

در این باره محمود اسلامیان، رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: در حال حاضر قیمت فولاد داخلی ما کمتر از نرخ های جهانی می باشد. در نتیجه کاهش میزان تعرفه ها به نفع کشور نیست و پیش بینی می شود طی سال جاری میزان تولید فولاد خام به 21 میلیون تن رسید.

وی در ادامه افزود: کشور ما در حال حاضر دارای مزیت های بسیاری می باشد که از جمله ان ذخایر سنگ آهن می باشد. همچنین 34 تریلیون متر مکعب ذخیره گاز و نیروی انسانی وجود دارد که از دیگر مزیت های تولید فولاد کشور محسوب می شود. بیشتر واردات این حوزه در زمینه ورق فولادی است و پیش بینی می شود با توسعه واحد های فولادی، در این زمینه هم از میزان واردات کاسته شود.

و در اخر خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی قیمت فولاد کشور به ازای هر تن 70 دلار کمتر از نرخ های جهانی می باشد که این امر بی سابقه می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)