قیمت فولاد متاثر از میزان عرضه

قیمت فولاد متاثر از میزان عرضه
قیمت فولاد متاثر از میزان عرضه

آهن پرایس: محمود ارباب زاده مدیر عامل فولاد سفید دشت اظهار داشت: قیمت محصولات فولادی نیز وابسته به شرایط جوی بازار و تولید می باشد، به دلیل قطعی های مکرر برق و خاموشی های پیوسته امسال تولیدکنندگان موفق نشده اند اندازه استاندارد تولید داشته باشد اغلب...

آهن پرایس: محمود ارباب زاده مدیر عامل فولاد سفید دشت اظهار داشت: قیمت محصولات فولادی نیز وابسته به شرایط جوی بازار و تولید می باشد، به دلیل قطعی های مکرر برق و خاموشی های پیوسته امسال تولیدکنندگان موفق نشده اند اندازه استاندارد تولید داشته باشد اغلب کارخانه ها افت تولید داشته اند. 

چنانچه کارخانه های تولید کننده ی محصولات فولادی افت تولید داشته باشند میزان عرضه محصولات به بازار نیز کم خواهد شد، و در نتیجه  این کاهش عرضه منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

می‌توان اظهار داشت عوامل دیگری که بعد از ثبات و یا کنترل قیمت محصولات فولادی موثرند مهار تورم و همچنین قیمت گذاری مواد اولیه می باشد که بر اساس سیاست‌های وزیر صمت که بر کنترل تورم اهتمام ورزیده است و همچنین پیشگیری از رانت و همچنین بررسی محاسبات مالی است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : تلاش وزارت صمت در جهت تعدیل فولاد

از 18 مرداد تا 18 شهریور، متوسط نرخ انواع ناودانی در بازار آزاد یک سیر تقریبا نزولی همراه با نوسانات متعدد را طی کرده است. متوسط قیمت این محصول در محدوده 17 هزار و 829 تا 17 هزار و 466 تومان جابه‌جا شده و در کل 363 تومان معادل 2 درصد افت کرده است.

در بازه زمانی مشابه، میانگین قیمت انواع نبشی در بازار آزاد به صورت کلی نزولی بوده است. نرخ نبشی در ماه اخیر در محدوده 17 هزار و 942 تا 17 هزار و 582 تومان جابه‌جا شده و مجموعا به میزان 360 تومان معادل 2 درصد افت کرده است.

اگر در نیمه دوم امسال محدودیت‌های برق و گاز نداشته باشیم شرکت های فولاد ساز موفق شوند که کما فی السابق تولید نمایند و افتاد تولید نداشته باشند و همچنین دولت نیز تسهیلانی تحت عنوان تامین حداقل مواد اولیه و حامل های انرژی  را به شرکت های تولید کننده اهدا نماید و بر این اساس است که میتوان اظهار داشت نه تنها قیمت ها بیشتر نخواهد شد بلکه قیمت ها کاهش خواهد یافت و امیدواریم قیمت هابه مبلغ سال گذشته برگرد.

فرصت‌هایی که برای صادرات فولاد ایران وجود دارد، بی‌نهایت هستند زیرا فولاد یک ماده خام استراتژیک است و خریداران زیادی برای آن در دنیا وجود دارد.صادرات محصولات نهایی بسیار سخت است و با وجود فرصت‌های زیادی که برای صادرات این محصولات وجود دارد، متأسفانه نوسانات قیمتی بازار و از طرفی، افزایش قیمت محصولات نوردی به دلیل افزایش قیمت شمش موانعی هستند که سر راه فعالان این حوزه است، اما تأکید ما بر این است که ابتدا باید نیاز کشور تأمین شود و بعد صادرات صورت گیرد. در نهایت امر برای سهولت امور و پیشرفت صنعت کشور ما نیازمندیم که وزیر صمت در جهت تحقق وعده های تلاش و اهتمام ویژه ای بورزد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)