قیمت گذاری غیر شفاف در صنعت فولاد

قیمت گذاری غیر شفاف در صنعت فولاد
قیمت گذاری غیر شفاف در صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال‌ های گذشته شاهد تحریم صنعت فولاد به عنوان یک صنعت و کالای اساسی بوده‌ ایم. آخرین بار هم دی ماه سال جاری اسامی بیشتر شرکت‌ های فولادی هم به لیست تحریم ‌ها اضافه گردید که زنگ خطری برای کشور ایران بود. بنا بر اظهارات کارشناسان، با توجه...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال‌ های گذشته شاهد تحریم صنعت فولاد به عنوان یک صنعت و کالای اساسی بوده‌ ایم. آخرین بار هم دی ماه سال جاری اسامی بیشتر شرکت‌ های فولادی هم به لیست تحریم ‌ها اضافه گردید که زنگ خطری برای کشور ایران بود. بنا بر اظهارات کارشناسان، با توجه به ظرفیت تولید و فراهم بودن شرایط برای صادرات فولاد، باید توجه بیشتری به این صنعت شود؛ اگر می‌خواهیم از اقتصاد تک محصولی نجات پیدا کنیم، باید به منابع موجود در کشور توجه بیشتری شود.

متاسفانه در صادرات فولاد نیز چالش ‌های زیادی وجود دارد و نمی‌توان تصمیم منطقی و کارشناسی گرفت که یا به طور کل مانع صادرات شده و یا آن را به حال خود رها کنند که این نشان از نداشتن برنامه جامع می باشد. افرادی که در این حوزه تصمیم‌ گیری می‌کنند، سابقه و تخصصی در زمینه فولاد ندارند و از کسانی که صاحب رای و اندیشه در این حوزه هستند، استفاده نمی‌کنند. متاسفانه کار به جایی رسیده که کسانی سرمایه‌ خود را وارد این حوزه کرده ‌اند که نباید این کار را می‌کردند؛ لذا هجوم سرمایه سرگردان در فولاد، باعث ایجاد تورم در بازار آهن شده و به هر حال باعث افزایش بی‌ رویه و غیر منطقی قیمت‌ ها شده است.

دلیل اصلی هجوم سرمایه‌ های سرگردان به بازار فولاد، سرمایه‌ گذاری در این بخش است و بدون تردید افرادی که این کار را کرده‌اند، همکاران صنف آهن و از حوزه توزیع‌ کننده آهن و فولاد نیستند. آنچه از ظاهر امر پیداست، مشکل اصلی کمبود مواد اولیه است اما داستان موضوع دیگری است. برای جلوگیری از این روند افسار گسیخته باید از تولید تا مصرف نظارت و کنترل حاکم باشد. به طوری که توزیع فولاد و آهن باید از کانال توزیع که همان اتحادیه آهن و فولاد است انجام شود؛ چرا که آن ‌ها می‌دانند کسی که اقدام به خرید می‌کند، مصرف کننده واقعی یا دلال است. بدون تردید موضوع توزیع و قیمت‌ گذاری فولاد در کشور کاملا غیر شفاف و مشکوک است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)