لزوم استفاده ازمقاطع فولادی مرغوب در صنعت ساختمان

لزوم استفاده ازمقاطع فولادی مرغوب در صنعت ساختمان
لزوم استفاده ازمقاطع فولادی مرغوب  در صنعت ساختمان

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در پی وقوع زلزله های اخیر و نابودی ساختمان های نوساز، بیش از پیش اهمیت مقاطع ساختمانی در استحکام و امنیت ساختمان ها نشان داده شد. در اینباره مهندس کریمیان مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و توسعه سازه های قاب فلزی سبک (LSSI) و عضو ارشد کمیته ی تدوین آیین نامه طراحی و اجرای سازه های فولاد نورد سرد (معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در پی وقوع زلزله های اخیر و نابودی ساختمان های نوساز، بیش از پیش اهمیت مقاطع ساختمانی در استحکام و امنیت ساختمان ها نشان داده شد.

در اینباره مهندس کریمیان مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و توسعه سازه های قاب فلزی سبک (LSSI) و عضو ارشد کمیته ی تدوین آیین نامه طراحی و اجرای سازه های فولاد نورد سرد (معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری-سازمان نظام فنی و اجرایی‌کشور) گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در برخی مناطق علی الخصوص سرپل ذهاب و قصر شیرین ساختمان هایی وجود داشت که در یک مدت زمانی ساخته شده بود و که علت فروریختن آن ها مشکلات سازه ای آن ها بوده است. اگرچه بیشتر ساختمان ها خسارات ناشی از فروریختن دیوار داشته اند که دلیل ان عدم رعایت ایین نامه استاندارد 2800 در دیوار ها بوده است. برخی بر این عقیده اند علت فروریختن این ساختمان ها استفاده از میلگردهای چینی بوده است، نمی توان دلیل اصلی را این موضوع دانست اما استفاده از مقاطع فولادی مرغوب مهم ترین اصل در ساختمان سازی است که باید از سوی سازندگان رعایت شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)