لزوم حمایت دولت از صادرات

لزوم حمایت دولت از صادرات
لزوم حمایت دولت از صادرات

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گفت گویی خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین راهکارها برای ایجاد رونق در حوزه تولید، صادرات فولاد است. به ویژه در شرایطی که با وجود تحریم ها و نبود رونق در برخی بخش های اقتصادی، بازار فولاد با چالش کمبود تقاضا مواجه شده است. از این رو ...

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در گفت گویی خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین راهکارها برای ایجاد رونق در حوزه تولید، صادرات است. به ویژه در شرایطی که با وجود تحریم ها و نبود رونق در برخی بخش های اقتصادی، بازار فولاد با چالش کمبود تقاضا مواجه شده است. از این رو ظرفیت بهره برداری شده از فولاد کشور به حدود نیمی از ظرفیت های موجود کاهش پیدا کرده است که در این میان فولاد مبارکه با توجه به صادرات چشمگیر محصولات خود، کمترین تأثیرپذیری را از این امر داشته است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، امروزه توسعه اقتصاد جزء مهمترین عوامل موثر در رشد اقتصادی بشمار می آید. محمود اکبری در ادامه افزود: فولاد مبارکه از همان ابتدا در سال 1371 با ظرفیت اسمی 2.4 میلیون تن شروع به کار کرده و علاوه بر تأمین نیاز داخلی، با حضور مستمر در بازارهای صادراتی حضور موثری در حوزه فولاد داشته باشد.

این مجتمع اجرای طرح های توسعه را در شرایط مختلف به خوبی پیش برد و با رشد 33 درصدی تولید و رسیدن به ظرفیت 10.3 میلیون تنی نقشی مهم در شکوفایی و توسعه صنعت فولاد داشته است. فولاد مبارکه با تولید نیمی از فولاد کشور در سال توانسته نام فولاد ایران را در بازارهای جهانی به ویژه در اروپا و آمریکا به رخ بکشد. بطوری که مشتریان فولاد در دنیا عمدتا با نام فولاد مبارکه آشنا هستند و کیفیت محصولات آن را همتراز با بزرگترین تولیدکنندگان جهانی فولاد می دانند.

با توجه به این موارد، تجربه ثابت کرده که از موثرترین راهکارهای رونق صنعت فولاد، توسعه صادرات است. از این رو اتخاذ سیاست های حمایتی دولت از صادرات می تواند موجب رشد اقتصادی و روز افزون صنعت فولاد کشور گردد بنابراین انتظار می رود در این شرایط سخت با وجود تحریم ها، دولت در جهت حمایت از صادرات اهتمام بیشتری کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • بهمن
    بهمن1397/08/07 - 22:34 پاسخ

    خداروشکربه امیدخداهمه فولادها ورشکست میشن دورگرانی برداشته بودن اصلا غیراصولی لحظه به لحظه گرون میکردن

  • محمدم
    محمدم1397/08/07 - 10:59 پاسخ

    امیدوارم با این بلایی که تو این چند ماه اخیر سر مردم اوردید حتی یک کیلو هم صادرات نداشته باشید