محرک های افزایش قیمت در بازار آهن

محرک های افزایش قیمت در بازار آهن
محرک های افزایش قیمت در بازار آهن

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، همانطور که در روند بازار شاهد هستیم، افزایش صدور پروانه های ساخت در تهران و نقاط دیگر کشور به عنوان محرکی برای تقاضا در بازار آهن و فولادهای ساختمانی بشمار می رود. از طرف دیگر نزدیکی به روزهای پایانی سال را می توان محرکی دیگر  ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، همانطور که در روند بازار شاهد هستیم، افزایش صدور پروانه های ساخت در تهران و نقاط دیگر کشور به عنوان محرکی برای تقاضا در بازار آهن و فولادهای ساختمانی بشمار می رود. از طرف دیگر نزدیکی به روزهای پایانی سال را می توان محرکی دیگر برای رشد قیمت ها دانست چراکه در بازارهای جهانی نیز جرقه های رشد قیمت به چشم می خورد و بازارهای داخلی نیز به طبع آن قیمت های اعلامی محصولات خود را افزایش داده اند.

البته ناگفته نماند که نوسان قیمت دلار و سکه هم موضوع مهمی است اما این امر به اندازه ای نیست که بتواند محرکی روانی برای بازار فولاد باشد. در حال حاضر حتی با وجود تقاضای کم نیز شاهد افزایش ظرفیت تولید در بازار فولاد هستیم یعنی واحدهای تولیدی با افزایش توانمندی تولید روبه رو هستند اما اکثر آنها حجم محصولات تولیدی خود را به بازار تزریق نمی کنند و این موضوع به معنای افزایش عرضه در بازار نیست؛ اما در نهایت این امر با برتری عرضه بر تقاضا در بازار شناخته می شود و تجمیع این موارد ناخودآگاه پتانسیل افت نرخ را در بازار قوت می بخشد اما تاکنون شاهد این امر نبودیم.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اگر محرکی به بازار تزریق شود که بتواند به کاهش قیمت ها کمک کند، بازار به راحتی وارد فاز کاهشی خواهد شد اما چیزی که بیش از همه می تواند منجر به افت قیمت ها شود، افزایش اعمال تخفیف و تلاش برای افزایش حجم فروش می باشد. در نتیجه نیز به دلیل نزدیکی به روزهای پایانی سال و مشکلات مالی کارخانه های فولادی تلاش برای فروش با قیمت های پایین تر اما بصورت نقدی تقویت خواهد شد که امیدواریم بنا بر وضعیت بازار آهن طی روزهای جاری شاهد کاهش قیمت ها و افزایش معاملات باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (15)

  • مهرزاد
    مهرزاد1397/11/03 - 16:50 پاسخ

    مساله مهم در بازار فولاد فکر میکنم کمبود قراضه ومواد اولیه است

  • ممد خان
    ممد خان1397/11/03 - 14:55 پاسخ

    اینا فقط با زد و بند دارن کار میکنن فقط دنبال موج سواری هستن والا تقضا اونقدر پایین هست که قیمتو بشکونه....

  • محمد قربانی
    محمد قربانی1397/11/03 - 14:52 پاسخ

    ممنونم بابت پاسخ سوالم پرایس عزیز. روزگارتون خوش .

  • مهدی سعیدی
    مهدی سعیدی1397/11/03 - 14:02 پاسخ

    دلیل افزایش قیمت فقط عدم ارائه به بازاره

  • سامان
    سامان1397/11/03 - 14:00 پاسخ

    سلام منم مثل شما نزدیک ی ساله ک منتظر کاهش قیمت هام ب نظر من با اینکه قیمت مسکن تو شهرتهران ده برابر رشد داشته ساخت و ساز بیشتر شد کمتر نشده دلخوش نکنیم ب ارزونی ی بسته رب ۶تومان بود شد ۱۸ هیچ اتفاقی نیفتاد ب فکر ارزونی نباشی اینا با ۱۰تومان ص۱۰تومان بالا پایین کردن اهن زمستونم سپری کردن کل پرژه ها هم دست سپاست ک اونم بیشتر شده کمتر نشد .

    • امید حسنی
      امید حسنی 1397/11/03 - 16:44

      رب چین چین شده ده تومان کی تا حالا خرید نکردی گلم؟

  • امید
    امید1397/11/03 - 13:14 پاسخ

    حال شد قیمت جهانی نه خدای همه کارمون جهانی(دستمزد، ماشین،،، )

  • علی
    علی1397/11/03 - 13:01 پاسخ

    سلام؛ بنظر می‌رسد کارخانجات میلگرد فروش با تفسیر غلط از بورس کالا اقدام به گرانی می‌کنند. در بورس کالا شمش فولاد عرضه شده به صورت سلف توسط شرکتهای دولتی خریداری می‌شود ولی هیچ یک از عرضه‌های میلگرد القایی خریدار ندارد و با کمال تاسف با معیار قرار دادن عرضه موفق میلگرد ذوب آهن هنوز قیمت آن ثابت مانده است. بد نیست به این نکته توجه شود که این عزیزان باید بر اساس قاعده بورس قیمت را کاهش دهند ولی با حمایت دولت جهت حفظ بازار ؛این روند غلط در حال تکرار و ادامه است. قول می‌دهم اگر دولت از حمایت این کارخانجات بدارد قیمت آهن زیر 2500 خواهد بود.

  • امید
    امید 1397/11/03 - 12:49 پاسخ

    اسم این دولت بی کفایت رو بجای تدبیر و امید باید گذاشت دولت بی تدبیر و نا امید.پدر مردم رو دراورد توی این یه سال.خدا لعنتشان کنه واسه گرانی

  • محمدم
    محمدم1397/11/03 - 11:45 پاسخ

    منظورتون کدوم خبرگزاریها هستند.ما هم ببینیم

  • محمدم
    محمدم1397/11/03 - 11:20 پاسخ

    آخه پرایس عزیز صدورپروانه ساخت چه محرکی است که شما اعلام میکنی.مگه قبل از این مردم خونه هاشونو بدون پروانه ساخت بنا میکردن. آخه این چه کارشناسی ایه که شما انجام میدی. کلا پاراگراف اولتونو پیشنهاد میدم حذف کنید .

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/11/03 - 11:25

      سلام وقت بخیر. کاربر گرامی این خبر بر اساس گزارشات خبرگزاری های معتبر نوشته شده است.

  • محمد قربانی
    محمد قربانی1397/11/03 - 10:46 پاسخ

    پراااایس؟دقیقاً منظورتون از (محرکی به بازار تزریق شود که بتواند به کاهش قیمت ها کمک کند) چیه؟؟ افزایش انبارهای اهن الات،تحریم خرید، کاهش ساخت و ساز ،هوای سرد،کاهش تقاضا و و و.... محرک هارو نمیبینی؟؟؟؟ اما میبینی که ،،دولت،، نه تنها کاهش نمیده، بلکه همینطور افزایش قیمت داده. اگه قیمتا دست شخص بود ، مطمعنم تا الان خیلی کاهش داشت،منتها چون دست دولته، ایستادگی میکنه و اخرشم کارخودشو میکنه. یبااااارم که شده جواااااب من رو بدید؟؟؟ دیگه چه محررررکی لازمه برااای کااااااهش قیمت هاااااا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اصلا محررکی مونده؟؟؟؟؟؟؟؟؟یاملت رو مسخرررره خودتون کردید؟؟؟؟؟؟؟؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/11/03 - 11:57

      سلام دوست عزیز ممنون از توجه و همراهی شما در روند قیمت گذاری فولاد و آهن عوامل خیلی زیادی( عیان و پنهان) دخیل هستند که حتما در آینده گزارش مبسوطی در مورد آن خواهیم نوشت، در پیرو فرمایش شما باید عرض کنم که درسته که تقاضا برای ساخت کم شده و قیمت های بالا داد مصرف کننده ها رو در آورده اما تولید کنندگان سیاست ها قیمت گذاری خودشون رو برای کسب سود و حفظ قیمت دلخواه دارند، افزایش قیمت ها چند روز اخیر به دنبال رونق در بازار و یا حل شدن مشکل صادرات و ... نیست! بخشی از آن مربوط به بحث سود ماه شمار شدن سپرده ها و بخشی مربوط به تغییر فصل و مهمترین دلیلش اینه که تولیید کننده ها میخوان با این افزایش ها کف قیمت رو بالا نگه دارند، بله نظارت درستی نیست ، بله حق با شماست ، بله و... ده ها تایید دیگه که هم شما می دانید و هم ما، ولی...

  • احسان
    احسان1397/11/03 - 10:34 پاسخ

    یعنی چند تا پروانه ساخت قیمت رو می بره بالا چرا نمی گی انبار پر و عرضه نکردن قیمت رو برده بالا یک قیمت متعادل باعث رونق و کسب و کار تو زمینه ی ساخت و ساز می شه قیمت های کنونی بالاست اندکی صبر سحر نزدیکست