مشکلات بازار فولاد

مشکلات بازار فولاد
مشکلات بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ، طی چند ماه اخیر که بازار فولاد با التهابات وسیعی مواجه شد بصورتیکه  بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار بابت اتفاقات بازار فولاد بسیار مضطرب شدند. لذا با باز شدن سقف رقابت،التهابات بازار فولاد کمتر رونمایی می شود  هر چند عرضه‌ها روی تابلو در بورس کالا افزایش یافته اما نتیجه دستوری شدن دولت برای کاهش تورم در بازار فولاد این بود که  بازار به حالت تعادلی خود دست یابد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ، طی چند ماه اخیر که بازار فولاد با التهابات وسیعی مواجه شد بصورتیکه  بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار بابت اتفاقات بازار فولاد بسیار مضطرب شدند.

لذا با باز شدن سقف رقابت،التهابات بازار فولاد کمتر رونمایی می شود  هر چند عرضه‌ها روی تابلو در بورس کالا افزایش یافته اما نتیجه دستوری شدن دولت برای کاهش تورم در بازار فولاد این بود که  بازار به حالت تعادلی خود دست یابد.

 با آغاز نیمه دوم سال و شروع فصل‌  پاییز بازار دچار رکود فصلی می‌شود و تقاضا در بازار کاهش می یابد. همین عامل موجب می شود که قیمت های بازار فولاد  در سیر تعادل قرار گیرد و همچنین با گذشت زمان آرامش نسبی در بازار فولاد برقرار می شود.

کارشناس بخش فولاد از سوی وزارت صنعت  معدن گزارشی اعلام نمود که در پی این گزارش مطرح شد|،آزاد سازی سقف رقابت در‌ معاملات بورس‌کالا‌  در کوتاه مدت برای‌ صنعتگران فولاد تاثیر مثبتی بر بازارفولاد خواهد داشت.

لذا با وجود اینکه آزادسازی سقف رقابت در بورس  دست صنعتگران فولاد را باز گذاشته ولی در عین حال قیمت پایه‌ای مشخص شده است . همچنین با توجه به شرایطی که بازار فولاد به سر میبرد، تنها  هدف ما تامین نیاز داخلی می باشد که شرکتهای بزرگ فولادی اجازه صادرات را دارند  و می توانند براحتی  محصولات خود را در بورس عرضه کنند. 

مدیر کل صنایع وزرات صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد طی چند ماه گذشته که بازار فولاد با مشکلات متعددی مواجه شد به زودی مشکلات  مصرف کنندگان نهایی رفع  خواهد شد  به طوریکه اگر واسطه گران سودجو  را از بازار حدف کنیم و همچنین تولید کنندگان بتوانند  بدون واسطه به مواد اولیه محصولات خود دست یابند قیمت محصولات فولادیبا کاهش مواجه می شود  و این روند در سیر نزولی قرار خواهد گرفت که به مرور زمان بازار فولاد از این بحران خارج خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)