مشکلات تولیدکنندگان داخلی

مشکلات تولیدکنندگان داخلی
مشکلات تولیدکنندگان داخلی

به گزارش آهن پرایس درتحلیل بازار فولاد، مدیر بازرگانی گروه تولیدی فولاد یزد در رابطه با مشکلات اخیر فولادسازان بیان کرد: اعمال تحریم ها علیه ایران موجب شده که تولیدکنندگان داخلی با مشکلات زیادی مواجه شوند. وی با اشاره به چشم انداز تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 ادامه داد: با توجه ... 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، مدیر بازرگانی گروه تولیدی فولاد یزد در رابطه با مشکلات اخیر فولادسازان بیان کرد: اعمال تحریم ها علیه ایران موجب شده که تولیدکنندگان داخلی با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی با اشاره به چشم انداز تولید 55 میلیون تن فولاد تا سال 1404 ادامه داد: با توجه به اینکه بازار در آشفتگی بسر می برد، برای محقق شدن افق پیش رو باید برنامه ریزی دقیقی انجام داد در غیر این صورت نمی توانیم به تحقق آن امدوار باشیم.

حمیدرضا ریحانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید محصولات فولادی در کشور 22 میلیون تن است که قرار است در سال 1404 به 55 میلیون تن برسد اما با شرایط فعلی بازار، به این میزان تولید رسیدن چندان معقول نیست چراکه برای رسیدن به این هدف بزرگ باید اتفاقات زیادی در کشور بیافتد. از سوی دیگر نیز برای تقویت شبکه ریلی کشور باید ظرفیت حمل و نقلی ریلی در کشور را 4 برابر افزایش دهیم و برای رسیدن به این چشم انداز تولید باید به فکر توسعه همه جوانب باشیم.

وی در ادامه افزود: ناگفته نماند که علاوه بر توسعه شبکه حمل‌ونقل باید به فکر تجارت محصول تولیدی داخلی نیز باشیم. در سال 13۹۶ از ۲۲ میلیون تن محصول تولید شده ۸ میلیون تن در داخل مصرف شد که این آمار نشان می‌دهد بازار داخلی، ظرفیت این میزان تولید را ندارد و بدون شک اگر می‌خواهیم به فکر افزایش حجم تولید باشیم در وهله اول باید راهکارهایی برای توسعه صادرات بیندیشیم.

مدیر بازرگانی گروه تولیدی فولاد یزد در ادامه تصریح کرد: در مقطعی که کشور چندان زیر فشارهای بین‌المللی نبود می‌توانستیم به فکر توسعه صادرات باشیم اما با اعمال قوانین سخت داخلی، این فرصت را از تولیدکنندگان گرفتیم؛ به همین علت است می‌گویم که تسهیل فضای صادرات در شرایط تحریم دشوار خواهد بود و فقط باید دولت تدابیری برای رفع این موضوع بیاندیشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)