معضلات حمل و نقل در بازار فولاد

معضلات حمل و نقل در بازار فولاد
معضلات حمل و نقل در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با شروع  سال جاری بخشنامه های جدید دولت در حوزه فولاد موجب شده تا فولادی ها بر این باور باشند که این بخشنامه ها تأثیرات منفی قابل توجهی در بخش صادرات داشته است. این بخشنامه ها پس از سه الی چهار ماه تأثیرات خود را نشان داده ... 

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، با شروع  سال جاری بخشنامه های جدید دولت در حوزه فولاد موجب شده تا فولادی ها بر این باور باشند که این بخشنامه ها تأثیرات منفی قابل توجهی در بخش صادرات داشته است. این بخشنامه ها پس از سه الی چهار ماه تأثیرات خود را نشان داده است و بعد از گذشت چند ماه از دخالت های دستوری دولت در بازار فولاد، زمزمه های تضعیف صادرات به گوش می رسد. البته ناگفته نماند که فعالان این بازار از مدت ها قبل در این خصوص هشدار داده بودند.

فعالان بازار فولاد در رابطه با معضلات و مشکلات صنعت فولاد گفت و گوهای متعددی را انجام داده اند که طی این گفت و گوها دو عامل اصلی به عنوان دلایل اصلی مشکلات فولاد شناخته شد که عبارتند از: کاهش قیمت های جهانی و افزایش هزینه های حمل و نقل کالا در داخل کشور!

هزینه حمل و نقل کالا طی سال جاری در کشور رشد 130 درصدی داشته است که موجب ایجاد اختلال در سودآوری صادرات شده است. افزایش کرایه حمل و نقل معضل مهمی در حوزه صادرات بشمار می آید چراکه پیش از این کرایه حمل فولاد به کشورهای مانند عمان یا امارت به ازای هر تن 15 دلار بود که این مقدار در حال حاضر دو برابر شده است. در کنار این مسائل که مربوط به حمل و نقل است، موضوعات داخلی دیگری نیز برای صادرات مطرح است. سیاست گذاری های داخلی مختلفی نیز سد راه صادرات شده است، از جمله آن می توان به بالا بودن قیمت پایه صادراتی اشاره کرد که در سایت های گمرک به ثبت رسیده است. همین موضوعات موجب می شود که صادرکنندگان به دلیل ترس از عواقب مسائلی همانند این ها، صادراتشان را محدودتر کنند و یا در کل صادرات را کنار بگذارند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)