مقاومت بازار آهن در برابر نوسانات نرخ ارز

مقاومت بازار آهن در نوسان نرخ ارز
مقاومت بازار آهن در برابر نوسانات نرخ ارز

بازارآهن چند روزی هست که وارد فاز کاهش قیمت ها گشته و جو نسبتا آرامی را تجربه می کند اما اخبار منتشر شده از بازار ارز حاکی از کوتاه بودن عمر این ثبات در بازار می باشد. کارشناسان معتقدند که نباید در این شرایط به سرعت...

بازارآهن چند روزی هست که وارد فاز کاهش قیمت ها گشته و جو نسبتا آرامی را تجربه می کند اما اخبار منتشر شده از بازار ارز حاکی از کوتاه بودن عمر این ثبات در بازار می باشد. 
کارشناسان معتقدند که نباید در این شرایط به سرعت تصمیم به خرید گرفت چرا که ثابت شده است خرید های هیجانی چیزی چون پشیمانی بر جای نخواهد گذاشت. دقیقا در همین روز جاری ابتدا شاهد روند صعودی نرخ ارز و طلا در بازار بوده اما اندکی بعد مجددا سیر کاهشی قیمت را پیمودند که همین امر سبب گشت تا بهای آهن آلات در بازار با تاخیر اعلام گردد.

بازار طلای پایتخت همچنان بصورت پلکانی رو به افول بوده که معنایی جز سیگنال کاهش متوالی نرخ ارز در بازار ازاد را مخابره نمی کند. یک کارشناس مسائل ارزی اذعان داشت که: نرخ ارز کوتاه مدت در کانال ۱۱ یا ۱۲ هزار تومان باقی خواهد ماند و با توجه به اقداماتی که بانک مرکزی در حوزه کنترل و مدیریت بازار ارز انجام خواهد داد، می‌توان انتظار داشت اگر اتفاق غیر منتظره و خارج از کنترلی چه در حوزه داخل و چه در حوزه بین الملل رخ ندهد، ارز در همین محدوده‌ای که به آن اشاره شد، باقی‌بماند.

البته نباید از جلسه هم اندیشی تولیدکنندگان شمش فولاد با محوریت بررسی راهکارهای تأمین مواد اولیه (آهن اسفنجی)  که هم اکنون در حال برگزاری است غافل ماند چرا که نتایج جلسات این چنینی می تواند آینده صنعت فولاد را متحول کند. بلاتکلیفی های روز جاری تا کنون نتوانسته است قیمت ها را از روند نزولی خود برگردانند و هم چنان شاهد کاهش های 20 الی 50 تومانی در قیمت های اعلامی کارخانه های میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی به ازای هر کیلو  می باشیم که به احتمال بالایی تداوم این شرایط تا پایان هفته جاری تنها رویداد مهم بازار باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)