مقاومت بازارآهن در برابر تغییرات

مقاومت بازارآهن در برابر تغییرات
مقاومت بازارآهن در برابر تغییرات

آهن پرایس: نوسانات بازار روی جالبی از خود نشان داد؛ پس از گذشت چند روز، افزایش نرخ ارز نه تنها متوقف شد بلکه قیمت دلار 190 تومان کاهش یافت، اما بلافاصله این کاهش قیمت را جبران نموده و روی پله ی 24 هزار و 250 تومان به فروش می رسد. حال آنکه میانگین نوسانات ارز در کل هفته ی گذشته...

آهن پرایس: نوسانات بازار روی جالبی از خود نشان داد؛ پس از گذشت چند روز، افزایش نرخ ارز نه تنها متوقف شد بلکه قیمت دلار 190 تومان کاهش یافت، اما بلافاصله این کاهش قیمت را جبران نموده و روی پله ی 24 هزار و 250 تومان به فروش می رسد. حال آنکه میانگین نوسانات ارز در کل هفته ی گذشته در بازه 23 الی 24 هزار تومان تکرار شده است. با توجه به موقعیت کنونی بازار ارز، روز گذشته بازار آهن نیز ثبات قیمت نسبی را به نمایش گذاشت.

در روز چهارشنبه از عرضه های مقاطع فولادی و میلگرد شرکت های پرطرفدار استقبال آنچنانی نشد، گویای این مطلب است که بازار در مقابل فعالیت ها و سیاست های بازارسازان جهت ادامه روند صعودی قیمت و همچنین رشد پیوسته قیمت پایه مقاومت دارد. لازم بخ ذکر است که هم اکنون قیمت بسیاری از مقاطع در بازار پایین تر از نرخ عرضه های بورس کالا است.

در پی ثبات نسبی بازار چهارشنبه و رسیدن به روز پایانی هفته پیش بینی می شود امروز نیز ثبات قیمتی را شاهد باشیم. شاید بتوان بیان کرد اگر قیمت دلار در همین محدوده باشد و نوسان چشم گیری نکند؛ در روز شنبه نیز رکود نسبی خواهد داشت و چه بسا شاهد کاهش قیمت آهن آلات نیز باشیم.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سودجویان در پی افزایش قیمت آهن

در روز گذشته قیمت میلگرد در مبادی فروش دارای کف قیمتی 14 هزار و 950 تومان و سقف قیمتی 15 هزار و 800 تومان بوده است. به طور کلی شاهد ثبات نسبی در اکثر شرکت ها بودیم. در میان ثبات قیمت این  محصول، برخی از شرکت ها کاهش قیمتی 50 الی 100 تومانی داشته  و به موازات این شرکت ها نیز سه شرکت افزایش 50 تومانی قیمت را لمس کرد.

در حوزه نبشی و ناودانی نیز قیمت ها از سوی تولیدکنندگان این محصولات بدون تغییر اعلام شد، به این صورت که قیمت نبشی و قیمت ناودانی به طور کلی دارای ثبات بوده و یک شرکت نیز کاهش قیمت 200 تومانی را بر قیمت محصولات خود اعمال کرد.

در بازار تیرآهن، به جز برخی از شاخه های تیرآهن ذوبی که کاهش 10 الی 20 هزار تومانی داشتند، در سایر شاخه ها قیمت ها بدون تغییر اعلام و روانه بازار شد. قیمت پروفیل نیز همچون سایر مقاطع از سوی اکثر کارخانه ها ثابت و تنها دو شرکت کاهش قیمت 100 تومانی داشتند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)