مقاومت خریداران در حوزه فولاد

مقاومت خریداران در حوزه فولاد
مقاومت خریداران در حوزه فولاد

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بازار مصرف کننده نهایی پس از گذشت چند ماه همچنان ضعیف است. اگرچه در ماه های اخیر نیز این ضعف در توانایی خریداران مشاهده میشد اما اکنون به دلیل وضعیت بازار فولاد، این امر بیشتر از قبل مشهود است. طی هفته گذشته معاملات نسبت به روزهای قبل ...

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بازار مصرف کننده نهایی پس از گذشت چند ماه همچنان ضعیف است. اگرچه در ماه های اخیر نیز این ضعف در توانایی خریداران مشاهده میشد اما اکنون به دلیل وضعیت بازار فولاد، این امر بیشتر از قبل مشهود است. طی هفته گذشته معاملات نسبت به روزهای قبل از آن سیر صعودی را طی کرد؛ که این امر نیز متأثر از اصلاحیه جدید دستورالعمل تنظیم بازار فولاد بود چراکه عمده ی تقاضاها به منظور تجدید موجودی انبارها صورت گرفت.

طی روزهای اخیر شاهد بازاری نسبتا آرام با افزایش و کاهش خفیف در نرخ پایه آهن آلات بودیم. در بورس هفته گذشته نیز اکثر عرضه ها به دلیل کمبود تقاضا لغو شد اما در این میان محصولات ذوب آهن اصفهان در بورس کالا از استقبال خوبی برخوردار شد بطوری که رقابت 6 تا 9 درصدی در سمت تقاضا در خصوص معاملات این واحد فولادی صورت گرفت. از سوی دیگر زنجیره تأمین بخش خصوصی نیز از رکود تقاضای مصرفی در بازار تأثیر گرفته است  و مجددا پس از تکمیل موجودی انبارها و فروکش نمودن هیجانات، شروع به فاصله گرفتن از نرخ پایه تثبیت شده در بورس کالا نموده است.

در این شرایط وزارت صمت با استناد بر اصلاحیه جدید دستورالعمل تنظیم بازار فولاد، نرخ های کشف شده در بورس کالا را در خصوص مقاطع طویل فولادی برای خریداران تضمین کرده است.

همان طور که قبل تر نیزعنوان شد؛ زنجیره تامین بخش خصوصی خود به تنهایی قادر است تا بازار کوچک شده داخلی را به طور مستقل تأمین کند؛ اما از تاثیرات معاملات بورس کالا بر بازار این حوزه هم نمی توان چشم پوشی کرد. نتیجه تقابل این دو زنجیره تامین، یعنی زنجیره تامین بخش نیمه دولتی و بخش خصوصی در نقطه عطف عرضه ها و معاملات در بورس کالا؛ تعیین کننده سمت و سوی نهایی بازار خواهند بود.‌‌

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)